Wednesday, December 9, 2009

::. 1 Tahun 8 Bulan .::

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... anak ummi dah semakin besar... Dah semakin aktif. Orang kata kalo anak aktif budak tu bijak... Harapnya begitu ler...Setakad ini... Semua ok jer... Memang Husna cepat belajar!
Pantang tengok orang buat mesti dia nak tiru! MAcam-macam aksi si Barney tu dia tiru! Lompat ler, gelek ler... huhuhu... anak ummi...anak ummi...

Paling ummi tak tahan nak gelak... Husna ni kalo tengok VCD suka tukar2... Tak sampai 10 min dah minta tukar... Sekali 2 ok ler... ni banyak kali... Oleh kerana ummi dah janji akan kurangkan marah2 HUsna...ummi pun cakap ler... anak..anak... Lepas tu Husna pun ikut ummi cakap! anak...anak... sambil senyum2! huhuhu... Rasa ummi macam nak gigit jer pipi dia tu!

Mungkin Husna mengalami konfius dalam memanggil seseorang! Iyer lah...seharian duduk kat Taska. Dulu, asyid pangil mama jer... Sekarang ni, ummi dengan ayah pun dia panggil "kakak" jer... Kadang-kadang ummi sahut! Tp, tapi lepas tu ummi betul cakap bukan kakak... Ini ummi.... Tp, pastu panggil gak "kakak"! huhuhuhu...

Husna ni rajin berbual! Macam-macam dia nak cakap! Pusing kiri pusing kanan... Akhirnya hujung dia jer yang ummi paham! KAlo macam dia makan pastu dia luahkan palik...dia cakap... "kakak...pumpah..." . Dah pandai minta susu! Tp kadang2 tak sebut susu! Dia sebut "Dusu". Benarnya dia pandai sebut susu! Tp, malas + manja tu yang boleh sebut "dusu" tu! Kalo BArney pula... Husna sebut "Arnie".

1 kegeramaran Husna yang sedang tak dapat dikawal... huhuhu... Anak ummi ni tak suka pakai baju dan seluar! Tengah2 malam pun tak nak pakai baju dan seluar! Pandai buka sendiri kalo tak dilayan permintaan dia! Adoi hai... anak ummi nie...sejuk tau sayang...

Di usia 1 tahun 8 bulan ini, Husna dah paham erti meminta permainan! Yang paling pelik tu...dia minta mainan Kereta dan motor! Mana ler dia tahun mainan ini semua! Hari tu puas ummi dan ayah pujuk supaya beli yang lain... Tp Husna tak nak! Nangis2 dia nak moto dengan kereta! LAst2 ummi dan ayah turutkan aje lah!

Sepatutnya N3 ni dah lama ummi letak... Lantaran kesibukkan ummi, dan juga masalah semasa nak save kat bloger tu...terus ummi lupa... PAda hal this Saturday Husna dah 1 tahun 9 bulan...huhuhu...sorry sayang...




1 kali peluk cium untuk Husna:

mama_umar on December 16, 2009 at 4:54 PM said...

hi husna,xper,nnt besday 2 tahun ummi mesti igt kan ;)

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez