Tuesday, August 25, 2009

::. Menu Berbuka .::

9 kali peluk cium untuk Husna
Salam...
Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-4 kita berpuasa....
Perasaan berpuasa kali nie? huhuhu....
Sungguh mencabar.... Mencabar dengan anak kecilnya....
Mencabar dengan memasaknya...hehehehe
Kalo masa dia kecil, ummi just letak jer kat tilam dia...
Idok ler dia bangun! Tp, sekarang....
Orang makan...dia makan.... Siap boleh main2 lagi....
Berterabur nasi 1 rumah! Adoi hai...anak ummi!
Macam2 kerenah anak ummi nie...
Korang...masa berbuka masak ke beli yer?
Ummi kadang2 masak, kadang2 beli....
Sampai rumah dah pukul 6++... Rasa lepak gak terkejar2 nak memasak.
Cam semalam, sampai rumah 6.15ptg!
Terus jer capai periuk dan keluarkan sotong.
Siap masak, tepat2 pukul 7.15ptg.
Itu masak simple jer tu.... huhuhuhu....
Letih o.... HAri ni? Masih terpikir2 nak masak apa!
Rasa macam nak masak sup!
Tp, tengok ler...apa yang jadi nanti....hehehe
Selamat berbuka puasa....

Friday, August 21, 2009

11 kali peluk cium untuk Husna

Assalamualaikum


Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut":
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali
Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.


Dengan rasa rendah diri, UMMI INGIN MEMOHON MAAF jika ummi ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahu pun yang di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.
Kedatangan Ramadhan kali ini lagi memberi seribu cabaran buat ummi dan keluarga. Semoga apa yang telah kami lalui akan beransur-ansur kembalik ke normal...InsyaAllah....
Wassalam.



Wednesday, August 19, 2009

::. 1 TaHuN 5 BuLaN .::

10 kali peluk cium untuk Husna
Salam.... Apa kabar semua yer.... Lama ummi menyepikan diri! hahaha... Macam ler orang terkenal lak yer... Lately nie banyak benar yang terlaji dan kena ummi buat! Kadang2 fikir macam tak cukup masa lak pula! Cuma nak beritau kawan2 semua... Ummi dalam proses diet! Tolong doakan agar ummi berjaya turunkan berat badan yang naik dengan jayanya nie! Nanti ummi cerita apa yang ummi ambil untuk program diet nie.... Ok, habis cerita tentang ummi. Nak cerita pasal budak genit nie pula! Ini ler anak ummi yang dah pun masuk 1 tahun 5 bulan! Kejap jer kan.... (ayat standert). Sejak dah semakin besar nie, Husna suka sangat memanjat. Apa sahaja benda dia nak panjat. Suka mencuba apa pun benda... Sifat semulajadi budak2 seusia Husna! Kalo di larang... akan terbantutkan perkembangan mereka! Tp, kami Husna ler...sekain kita larang semakin suka dia buat! Huhuhu...Kamu ikut perangai siapa nie.... Hahaha.....


Ini hasil gambar yang ditangap secara candit! Tp, masa Husna buat aksi merbahaya nie... ayah dia ada! Dok belakang dia tu! Huhuhu...anak ummi nak jadi bomba ker.... Sejak dua menjak nie... ini ler aktiviti wajib dia. Dok depan tingkap tu! Bukan per... cuma tengok kereta2 yang lalu lalang jer... Suka beno dia! Selain daripada aktiviti panjat memanjat, Husna gak suka baca buku! Tp, bila baca buku...mesti nak ummi atau ayah dia bacakan.... Paling suka kalo dapat buku2 bergambar. Lebih suka kalo ada gambar kucing.... huhuhu...menjerit...bunyi kucing.... Jangan tak caya.... Husna pandai tiru bunyi kucing tau! Memang peminat fanatik kucing budak nie..... Ops, ummi tak ingat pulak pernah cerita ker tak...Maklum ler...dah tua...hehehehe.... Husna tido awal tau! Kol 8++ dah muka sememeh nak tido! Bangun kol 7.30pg. Benonya kol 6++ dia dah nak bangun! Tp, ummi baring sebelah dia...tepuk2 bontot dia...tido ler semula! Kalo dia dah bangun, nanti nak layan dia! hehehe


MAkan pula seperti sebelum nie... Semua orang makan diapun nak makan! Semakin terrer menyup nasi ke dalam mulut sdn! Sebelum nie banyak yg tumpah dr yang masuk mulut! Tp, skrg...boleh percaya ler...kenyang dia makan sdn! Susu pula, masih lagi dengan Enfagrow! Setakad nie, Husna minum yang honey! Tiap2 malam, mesti 1 @ 2 kali dia minta susu! Sekali minum... paling kurang 6oz! hehehe... MAsih kuat menyusu! Oh 1 lagi... Husna dah pandai panggil ummi.... Walopun cuma bunyi...mi..mi... JAdi ler.... Cam mee pulak yer... hahahaha.... Budak cinonet nie...sungguh pandai bersosial yer.... Dia boleh bergaul dengan siapa ajer... Mula2 tu dia akan malu2 kucing! Tp, bila 10min ke gitu...hahaha...Dia boleh main dah! Hermmmmm.... Husna juga sangat suka dengan baby tau! huhuhu.... Adak itu bermakna, ummi kena beri adik pada Husna? Persoalan yang tak terjawab! hahahaha.... HAri tu, sepupu dia yang baru lahir datang rumah! Huis bukan kemain lagi dia! Baby nangis dia pun nak tengok. Siap boleh baring sebelah baby! Main pun nak dekat baby! hahaha... Boleh di harap nie!




Ini pulak, Husna ynag seksi meksi! Sejak akhir-akhir nie...Husna amat susah nak pakai pakai pampers, baju dan seluar... Siap boleh gaduh2 dengan ummi dia! Ni 1 lagi...Ummi kena ler mencari pampers yang seluar tu! Sebelum pindah hari tu ada lagi 1 bungkus, tetiba entah mana ler ummi letak! Kalo dah pakai pampers, nak pakai kan seluar...relex kejap yer... Pastu pakaikan seluar... Nanti kejap lagi baru ler pakai baju... Kira2 mau ambil 5-10 minit juga ler... Hehehe.... Sambil2 pakai baju, nak main ler dulu.... nak tu ler...nak nie...ler.... BAnyak nya permintaan!



Husna nie... tengok gayanya amat peramah! Cam siapa yer? Kat rumah tu...mulut dia jer.... Ajak berbual ler... ajak main ler... menangis ler.... Kalo orang bercakap, dia dah pandai mengajuk! Walo pu guna bahasa german dia tu... Ok ler... Ada perkembangan! 1 perangai yang tak ubah2 sejak dulu! Kalo dia nak sesuatu tu... dia mesti dapat! Adoi...hai anak ummi! Kalo tak dapat sialer...meraung cam kena dera! HArap2 perangai ni, akan berubah sikit masa nanti! Husna nie amat berhati perut tau! Kadang2 ayah dia saja jer nak kenakan dia! Ayah dia buat2 ler pukul ummi dia. Nanti ummi dia buat2 ler menangis.... Tau tak apa dia buat? Dia punya menjerit2 tak kasi buat cam tu! Nanti kalo buat2 menangis, dia akan beri isyarat ayo...tak tau... Siap dengan tangan dan mulot dia sekali.... NAnti kalo ummi dapat ambil gambo...ummi tepek sini yer....


Ini ler dia rupanya Wan Nur Husna ketika berusia 1 tahun 5 bulan.... Budak yang paling senang nak tido... Tepuk2 bontok dia...Terlena...dengan ummi dia sekali selamat.....




Saturday, August 15, 2009

::. Tahniah .::

8 kali peluk cium untuk Husna
Salam....
N3 ummi pagi tadi ceritakan tentang Mr. Mama kan....
So, ummi nak ucapkan Tahniah kepada ayah Husna.
Coz, berjaya menjaga Husna hari nie!
Hehehe...macam ler selama nie tak pernah jaga kan?
Benonya ini pertama kali Husna tinggal dengan ayah seharian.
Selalu hari sabtu...separuh hari....
Ambil ummi petang tadi...siab belikan husna roti dan air jambu batu!
Makan ler anak dara tu dengan ayah dia....
Huhuhu...sedih jer tengok....
Ummi tau, mesti ayah penat melayan kerenah anak dara sorang nie!
Sekarang nie...dua2 dah tido...
Awal lagi, dua2 dah hanyut....
Ummi masuk bilik pun tak sedar....
Kepenatan betul!
Tahniah ayah!
Ummi sayang sangat kat ayah dan Husna.....
--------------------------------------------------------------------------------
Nak cerita pasal Husna pula,
Dah dua hari dia dapat words baru lagi....
Dia dah pandai sebut : Betui...betui... (bila tengok Ipin Upin)
Selain dari words baru...
Husna sudah boleh meniru aksi orang!
Sekarang juga, kalo orang menyanyi...dia pun nak menyanyi!
Tp, biasa ler...dia menyanyi dalam bahasa german dia...
Rasanya masih lagi belum berbunyi jelas pun lagu2 yang dia nyanyi!
Sekarang dah pandai letak baju kotor dalam bakul baju!
Semaki hari, rutin ummi dan ayah semakin sibuk...
Sibuk dengan melayan kerenah si anak yang sangat comel....
Ok, itu sahaja... Ummi nak siapkan melipat kain dan menyidai kain nie...


Friday, August 14, 2009

::. Mr. Mama .::

1 kali peluk cium untuk Husna

Salam.... Hari ni, ummi tak ada mood ler... HAti asyid ingat kat rumah jer... Cam windu sangat kat budak kecik tu! Hari ini juga buat pertama kalinya budak kecil tu dok dengan ayah dia selama 1 hari! hehehe... JAdi ler ayah dia Mr. Mama! Pernah kan tengok cite Mr. MAma?
Ummi tau, ayah dia boleh jaga. Tp, entah ler... Hati ummi meronta2 nak balik rumah! Serabut kepala memikirkan apa ler budak kecil tu buat! Coz, budak nie manja sangat! Ayah dia turut jer...apa anak dia nak! Entah apa ler anak ummi nie makan! Pagi tadi dah ler ummi dia tido tak sedar diri tahap gaban! hahahaha.... Tak tau ler...cam orang ambil pil tido jer... Udahnya makan roti jer 3 beranak sebelum ayah hantar ummi pergi office! Tp, ummi dah pesan kat ayah. Suruh beli nasi lemak atau mee untuk ayah dan husna makan! Pesan gak kat ayah.... Kalo dia mengamuk, ajak tido kat bilik! huhuhu.... Minta maaf yer sayang... Ummi memang tak dapat teman kan Husna! Cuti tak ada! Kalo ambil cuti lagi, raya nanti... alamat ler tak boleh raya! PAstu... kalo ada interview? Cam ner? huhuhu.... Risau...risau.... Ummi tau anak ummi budak baik kan.... JAngan nakal2 yer... Nanti boleh main dengan sepupu Husna.... Ummi sayang Husna dan ayah. Petang nanti kita jumpa yer....






Thursday, August 13, 2009

::. H1N1 .::

3 kali peluk cium untuk Husna
Salam....
Semua tahu apa yang terjadi dengan negara kita sekarang!
Tengah sibuk dengan virus yang mengancam nyawa!
Saban hari angka korba turut meningkat!
Risau ummi di buatnya! di mana2 tak selamat rasanya!
Sedih ummi dengar bayi2 dan anak2 yang terkorban disebabkan virus ini!
Cuba hitung dengan jari... yang terkorban tu...berapa ramai orang kita? orang Melayu? Terfikir tak benda ni! hehehe....
Dengar jer lah yer...ummi membebel...hahaha
Ini ummi nak kongsi nie....
kebenaran tak dapat ler nak dipastikan!
Tp, ditulis oleh orang yg terlibat dan H1N1 nie....
So, kita kongsi2 yer....
Ini copy nie dari sini yer...
TO ALL FREINDS
JUST A SMALL BUT MEANINGFUL INFO FM ME TO YOU AND YR FRIENDS...MY PERSONAL EXPERIENCE OF H1N1 SINCE IT PRACTICALLY HIT US LIKE A TIME BOMB.....
My staff was crying herself sick on Tuesday morning...was told that her son was confirmed of H1N1 in his Uni at Kangar, Perlis...worse was that when he was bedridden 2 days the warden didnt even bother to sent to hospital till his dad came fm KL and with his friends assistance brought him to GH Kangar....
No one bothered in the hospital and he was put in the normal ward for another 2 days!!! (imagine the amount of people he has infected!!) .....after 2 days and his eyes were turning yellow and saliva greenish...he was put in quarantined room...
His mom practically fainted just telling me the story.. cant do much cos she does not have enough money to go to the north with the father...
First thing we did was made her call the hospital and insist that they sent him to Sg.Buloh Hospital or any other hospital in KL since they seemed to be more alert and more equipt...they refused of course...so I sent her off to Kangar the same day to solve the problem.
Whilst this was happening, I had a call from one Ustaz who was in town to "help cure" another H1N1 child in Shah Alam....and was told this simple prescription by him.....
EAT MINIMUM 6 GREEN APPLES A DAY AND FRESH ORANGE JUICE for those with sore throat please blend the apples and keep on taking till your fever disappear and yr symtoms are gone....I cannot explain it but the child in Shah Alam was ok too after taking this tip....
my staff's son was given the apple juice for the whole day on Monday/Tuesday and he was out of the fever yesterday Wednesday... .she called me and was crying on the phone to say that her son was out of ICU and was able to eat normally...all these happened within just 4 days today (thursday 6 august)...
This is just to share with my fellow sisters and brothers and hope this small info could assist others as well, No harm in trying and anything can happen!!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C - search for 'flu'Vitamin C has also been promoted as efficacious against a vast array of diseases and syndromes. Variously, adequate dietary intake, oral megadose, or intravenous injection may be required for the purported benefits. These disorders include: the common cold,[98][99] pneumonia,[100] bird flu[101], SARS,[101] heart disease,[99][102]
Ada juga terdengar suara2 yang mengatakan pengambilan 7 biji epal hijau!
Tp, tak tau ler kebenarannya!

Wednesday, August 12, 2009

::. Words Baru .::

3 kali peluk cium untuk Husna
Salam...
Jam menunjukkan angka 12.46 pg. Tp, ummi masih belum tido...
Baru jer selesai membungkus barang2 yang nak ummi pos esok.
Bukan tak boleh untuk buat N3 nie esok, tp ummi takut ummi terlupa...
Maklum ler...ummi dah tua... hahaha
Ummi tak nak ummi ketinggalan dan terlupa perkembangan si kenit tu!
Semalam ler yer... 8/8/09 dan 9/8/09 Husna dengan jelasnya telah menyebut perkataan :
  1. Dah habisss... Tak tau ler...mesti "S" dia tu banyak sikit!
  2. de.. (ada)
  3. acak... (Cicak)
  4. acing ... (kucing)

Rasa ummi ini ajer words terbaru Husna untuk 2 hari ini!

Hati ummi? huhuhu... tersenyum simpul-simpul bila dengar dia bercakap! Masa berbual2 dengan Husna (walao pun lebih 80% ummi tak faham) ummi nak menangis sebenarnya! Yang Husna pula, boleh gelak2! Pada hal...ummi dia nak menitik air mata! Dalam hati ummi ini anak yang ku kandung dulu! Tetiba terbayang wajah Husna masa berusi 1-5 bulan. Masa belum tahu apa2 lagi! Sekarang ummi baru tau betapa hati seorang ibu. Ok ler...mata dah mengatuk! PAgi nanti nak bangun kol 5... Selamat malam semua....


Monday, August 10, 2009

::. Husna Lagi... .::

4 kali peluk cium untuk Husna

Salam... Memiliki anak yang aktif kadang2 buat kita rasa tersangat ler letih. Kadang2 kita tak cukup masa nak melayan kerenah anak kita. Bagi ibu2 yang bekerja lagi ler... Tersangat ler tak cukup masa! Tp, anak itu anugerah! Ceh wah! Macam ler ummi baik sangat kan! Minggu lepas (7/08/09) pertama kali Husna menconteng di kertas yang ummi beri! Wa...Dah pandai melukis anak ummi! Sekarang ni, pantang nampak pen! Mesti dia minta kertas untuk tulis! Perkembangan Husna semakin hari semakin pantas! Ummi risau sangat jika ummi tak tau akan perkembangan yang berlaku terhadap Husna! Maklum ler... Hantar dia pukul 8.00pg ambil kol 7++ mlm! So, banyak masa di di "sekolah".


Hah... Nie pulak, salah satu aksi kartun yang Husna gemar sekarang! Memang minat giler... Ada 5 set yang ayah Husna downlod dr website! So, tak yah ler beli! hahaha... Husna paling suka... kartun tu...tengah menari2nari...tetiba dia baring! huhuhu... Menjerit giler itu budak! PAstu.... nampak tak selimut merah yang kartun tu pegang! Sekarang bangun tidu jer...mesti bawa selimut! Ikut katun tu ler... Bawa ler ke mana2.... Lawak kan.... Sekarang lagu McDonal, dah tak main lagi dah.... Dia buat tak layan jer laju tu! Ada 1 lagi yg dia suka kisah binatang! Binang yang paling dia suka kucing! Pagi2 kalo nak gi "sekolah" jumpa jer kucing dia menjerit2 panggil kucing! Kadang2 dia kejar, sampai takut orang tu!

Ini ler tingkap yang dia suka duduk! Pagi2 kalo dia menangis tu...letak jer kat sini! Senyap ler dia! NAsib baik ada grill tu! Kalo tak risau gak! Abaikan suasana yang tak menyenangkan mata yer... Naik beritau nie... Husna sekarang panggil ummi... "mama".... "amma"... Tp, tak per... pelan2. Kalo nak tido dia cakap "dodo". Huhu.... Cepatnya masa berlalu. Sekarang dah mula tau takut tau! Patang dengar bunyi2 yang kuat dr rumah atas! Mula lah dia mencari ayah atau ummi dia! Ataupun dia tutup muka dengan selimut dia! Husna juga sekarang dah pandai...bila naik kereta duduk kat carseat dia! Tp, kalo dia mengamuk.... huhuhu...dia tarik2 badan dia nak turun! Itu ler Wan Nur Husna. Memang ganas tau ini budak! Paling dia suka lelaki! Kalo lelaki tu...dia tengok jer... Kalo orang tu nak ambil dia tak nak! Husna juga suka kat baby tau! hahaha... Ok ler...sambung esok pulak! Ummi nak balik nie....




Friday, August 7, 2009

::. Meraih Undi .::

11 kali peluk cium untuk Husna
Salam semua...
Sila scroll ke bawah untuk N3 baru yer...
Pada kawan2 semua ummi berharap, dapat ler kiranya mengundi anak kesayangan ummi nie...
Korang mesti ingat, ummi ada joint GiveAway dari MamaAqis
So...semalam last date giveAway nie...
Bermula 1 Ogos sampai 7 Ogos....
Tolong undi anak ummi....





Cara nak vote senang sanagt...
ikuti langkah2 berikut :

Taip VOTE G11 dan hantar ke entry ni.........
Tolong yer kawan-kawan....
Hanya yang mengundi di N3 ini sahaja yang akan di kira!
Setiap blogger hanya boleh mengundi sekali sajok yer....
pengundi berhantu yang tak de blog tak akan dikira....
Ingat yer Please Vote G11 yer...
Undian anda ummi dahului dengan ucapan terima kasih.

::. Ummi Tau .::

7 kali peluk cium untuk Husna
Salam.... N3 nie ummi buat sewaktu hati ummi sedih sangat! Ummi tau, ummi kena tabah menghadapi sebarang rintangan! Tp, pagi nie... dan pagi2 sejak 2 minggu lepas...ummi memang mempunyai jiwa yg kacau! Jika sesiapa ada baca N3 ummi tentang gaji beso, nie mesti tau kenapa ummi cam nie... Sekali lagi ummi minta jangan ler cakap ummi merunggut nanti tak berkat rezeki yg kita dapat! Sakit, dan pedih hati orang yg baca tau! Pagi nie ummi memang tersangat ler down! Orang call tanya passport dia orang dah siap ke belum! Bila nak cek jer... Tetiba, tengok bos kunci peti tempat letak pasport! pada hal...sejak setahun yg lalu...laci tu memang tak berkunci! Memang ummi boleh cek siapa punya dah siap, siapa pun belum siap lagi... Sampai orang marah2 ummi, coz tak tahu barang dia orang dah siap ke belum! Sampai pernah orang cakap u mesti bertanggungjawab sikit lah... Nak tanggungjawab macam mana lagi? Bila barang siap jer.. bos tak info kat ummi! Simpan diam2 pastu terus simpan dalam laci tu! Ada gak costomer cakap u ni degil! I kata bagi, bagi ler... Macam mana ummi nak beri! Kata siapa yg ummi perlu dengar! Bos? Customer? Ummi rasa tak sanggup ler.... Pada pengomen di FB ummi tu... Time kasih beri ummi cadangan minta buat penyelidikan untuk majukan bizz ummi! Tp, minta maaf....pagi ini ummi memang betul2 tengah geram! Sebab itu ummi tepek dan copy Fb tu kat sini! Minta maaf. Ummi tau, u cuma beri cadangan....... dan u tak tau situasi sebenar...



Thursday, August 6, 2009

::. Minat Husna .::

0 kali peluk cium untuk Husna
Salam semua.. Diam tak diam dah masuk hari Khamis yer... Lama beno ummi tak update blog Husna nie... Dah nampak gak ler sawang-sawang... hahahaha.... Bukannya apa, lately nie ummi sibuk memanjang... Dengan persediaan untuk booth di Kajang, ahad nie... Dengan masalah2 yang berkunjung datang dan pergi.... Dengan macam2 ler... Memang terlalu tak cukup masa! Hari nie... Ummi curi2 masa untuk update gambar Husna yang terbaru. Ummi ambil gambar nie masa 3/8/09 hari tu! Terperam jer dalam beg.... Kerja kat office pun melambak-lambak... Kawan2 pun dah tau kan, ummi tinggal sorang jer kat office nie! JAngan ler pula kata ummi merunggut, sampai kata nanti rezeki tak berkat! Ummi just melepaskan apa yg terpendam yer... Dan apa yang terjadi kat office nie... Jangan ler kata cam tu yer... Sedih tau! Tp, tak per...Ummi maafkan orang yg berkata cam tu! heheheeeeeee....




Oh lupa nak inform, sekarang nie...Husna dah nak masuk 1 tahun 5 bulan... Kejap kan... So, coret2 ummi hari nie nak cerita pasal minat dan perangai Husna! Panjang tau N3 nie... So, korang layannnn jer lah yer.... Husna sejak dari kecal lagi memang minat kat komputer! Dia suka tengok monitor, mouse, keybord dan segala macam benda yang ada di komputer! Dulu masa Husna kecil, ummi letak di lantai jer komputer tu! Maaf ler...kami tak ada Notebook! Itu ler komputer cabuk masa kami belajar lagi! Bila ummi letak atas meja, anak dara tu sebuk nak panjat kerusi dan main komputer! Dia amat berpuas hati kalo dapat duduk kat kerusi tu sambil pegang mouse itu! Kalo ayah atau ummi bukakan lagu budak2 ker...lagi ler.... Memang senyum memanjang! Sangat comel tau kalo dia wat camtu! Buat masa ini, ayah banyak downlod lagu2 kanak2, kartun yang boleh menarik minat Husna untuk belajar! Ummi tengok, Husna paling suka tentang haiwan, kartun nyanyi2 dan menari.


Tengok tu kalo tak caya... Husna leka kalo dapat komputer... Tu dia tengok iklan Digi! Ala...iklan yang 3 ekor orang menari-nari tu! Selain daripada komputer, Husna juga suka mengemas Hahaha... HAbis dia bawa keluar pampers dia, tuala dia...pastu beri kat ummi suruh simpan balik! Bijak anak ummi! hehehe... Ada tu...dia ambil pampers dia dan buang kat bilik air! huhuhu...Mahal nak oi...pampers tu! Kadang2 ummi tak perasan, dah basah pampers tu! Husna juga sangat berdikari! Semua nak buat sendiri! Sampaikan pakai baju dan seluar pun nak buat sendiri! Kalo tak boleh pakai, menjerit2 dan menangis dia! Cam ner tu! Lupa pulak nak cerita! Husna suka sangat memanjat! Kalo sofa tu..dia bukan duduk kat seat dia! Tp, duduk kat bahagian tangan sofa tu! huhuhu! Moto menan Husna tu... Dia boleh berdiri kat tempat duduk dia sambil tersengeh2!

Satu lagi habit Husna... Dah pandai buka pampers sendiri! Suka dia kalo tak pakai pampers! Ada harapan untuk tak pakai pampers awal! Tp, bukan sekarang! Dia masih belum reti nak cakap bila nak syi..syi atau po..po lagi... Satu hari tu kan..tak perasan bila lah dia buka pampers! Dia main tonggeng2! Tetiba nampak tut dia! ha? kalang-kabut ummi pakaikan pampers! Takut dia kecil berterabur! Kalo perasan tak per, kalo tak? Cam ner! huhuhu Kalau makan pun dia nak suap sendiri! Dah pandai pegang sudu, cuma kalo dia suap ke mulut tu... Banyak yg tumpah dari masuk! Alhamdulillah, sekarang kuat makan. Gembira sangat ummi! So, bila balik kerja jer..mesti ummi belikan dia nasi dulu! Tak mau dia menangis minta makan! Sedih oi... Dah kenal gambar2 binatang tau! Paling dia suka tengok gambar kucing! Kalo ummi atau ayah tanya mana kucing...cepat2 dia buka muka surat yang ada gambar kucing! Ummi ingat nak belikan buku yang jenis kad bord tu! Keras sikit! Tak ler terkoyak ajar... Husna juga dah mula nak bercakap... Cam susu dia sebut DUDU, Tidur dia sebut DODO... Apa lagi yer.... Next N3 nanti ummi tunjuk pula lagu2 yang Husna suka yer...



Tuesday, August 4, 2009

::. Cuba teka ? .::

7 kali peluk cium untuk Husna

Salam....
Cantik tak gambar di atas?
Cuba kawan2 teka...apakah bendanya itu?
Nak tahu jawapan?
Scroll... Ke bawah...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Sebenarnya.... Itu adalah.... Tart nenas....
Nampak macam sedap jer kawan2
Rasanya kawan2 sanggup tak nak makan tart nenas nie?
Pandangan ummi? huhuhuhu...Tak sanggup!
Lawa weh.... Sungguh kreatip itu orang!
Selamat menjamu mata yer...korang!
Dah selamat makan2... hehehe

Saturday, August 1, 2009

::. Dia Dah Besar .::

0 kali peluk cium untuk Husna
Salam....
HAri ni permulaan bagi bulan 8... Cepat benar masa berlalu...Bulan nie...Husna akan masuk usia 1 tahun 5 bulan!Dah besar dah anak ummi...Bila tengok telatah Husna di rumah...happynya ummi...Kadang kala, boleh tergelak besar melihat dia menari, ketawan dan bermain...Kadang-kadang ummi rasa sedih pun ada...Sebak wey! Serius ummi sebak bila lihat muka dia...Terutama bila dia tidor...Dalam hati... ini ler insan yang ku kandungkan 9 bulan 5 hari tu!Insan yg tak reti dok diam dalam perut ummi dia....Setiap minit pasti dia menendang ler...mengeliat ler... berpusing ler....huhuhuhu....lengguh ummi dia....Tp, tu ler...bila dia dah lahir.... kita rindu suasana cam tu!
Husna sekarang dah pandai minta makan...minum....Walaupun guna bahasa jerman dia tu!Tp, ummi faham apa dia nak...Kadang2 tu tak terlayan gak!hehehehe...Sorry yer anak ummi....Suatu hari tukan... Ummi dan ayah balik agak lambat...Kol 7.30mlm baru sampai rumah... Ummi nak masak malam nie....Tetiba Husna nampak mangkuk dia makan...Terus dia minta makan... Beriya-iya dia minta!Kat rumah pula masa tu tak ada roti!Yang ada cuma tempeyek! huhuhuhu...Ummi nak nangis masa tu! Last sekali ayah dia ajak makan tempeyek sambil tengok tv.... Sib baik Husna dengar kata...Makan ler dua beranak tempeyek tu! Nasib baik juga ummi masak ringkas jer malam tu! Mee sup jer... Bila siap jer masak, nak beri dia makan...nampak jer mangkuk dia...dah jerit2! PAstu dia makan dengan tahap kelaparan yang amat sangat....
Di atas tu...semua orang tau kan.... Sekarang ummi nak plan makanan yang terbaik untuk Husna... Ummi nak Husna membesar dengan sihat! Ummi harap, apa yang ummi hajatkan akan tercapai... Pada ayah Husna, sila beri sokongan moral untuk ummi yer...Demi anak kesayangan kita tu! hehehe
Ok, selamat berhujung minggu korang semua.....



 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez