Sunday, November 29, 2009

::. Perhatian .::

12 kali peluk cium untuk Husna
Salam...

Hari ini 29/11/2009. Ketika ummi menulis ini juga usia Husna 1 tahun 8 bulan. Dah 4 hari ummi duduk rumah menjaga Husna. Coz, Taska tutup dari hari Khamis sampai Ahad. 4 Hari ini banyak mengajar ummi dan banyak yang menginsafkan ummi.

Perkara yang buat ada sedikit sebak di hati ummi ialah tentang Husna. Selama ini, Husna banyak ragam. Banyak cerita. Tp, bila ummi seharian duduk rumah dengan dia... ummi dapat rasakan yang selama ini dia banyak buat hal sebab Husna rasa dia kurang perhatian! Bila ummi dengan ayah dia pergi kerja, dia rasa dia kena tinggal. Dia rasa dia tak dapat kasih sayang sepenuhnya di rumah! Itu pendapat ummi! Sebab apa ummi kata cam nie? Sebabnya, semasa ummi dok bertapa dengan Husna nie...Husna AMAT senang diurus! Kecuali masa dia demam! Nangis2 tu biasa ler... Tp, tak ler meragam cam sebelum ini!

Malam tadi ummi ada berbincang dengan ayah Husna tetang hal ini. Ayah Husna pun perasa benda yang sama! Masa ayah bawa di pergi TESCO, Husna langsung tak meragam seperti selalu. Kalo biasanya kita kena ikut kata dia. Kalo dia kata nak jalan2 jalan ler... Ini semalam, dia boleh duduk kat troli barang tu, dari mula sampai nak balik! Magic sungguh! Boleh dengar kata... Dan paling best...dia boleh tido dengan sendirinya tanpa susu dan di popok! Sangat2 magic!

Adoi hai Husna...Ummi minta maaf... Ummi masih belum boleh dok di rumah sepenuh masa! Ummi masih ada tanggungjawab untuk membayar hutang PTPTN yang masih banyak tertunggak! Itu salah 1 sebab kena ummi belum boleh jaga Husna sepenuh masa! Maafkan ummi sayang! Tapi ummi berjanji, ummi akan cuma beri perhatian yang lebih buat Husna! Ummi cuba yang terbaik untuk mencari kerja yang baru dan hanya 5 hari bekerja sahaja!
Ummi minta maaf yer Husna.....

Wednesday, November 25, 2009

::. Husna Demam .::

2 kali peluk cium untuk Husna
Salam....
Hari ini ummi pergi kerja dengan hati dan perasaan di rumah...
Ummi risau dengan keadaan Husna.
Semalam, masa ummi ambil Husna di Taska...
Badan Husna suam2 kuku! Macam agak2 panas ler gitu!
Ummi tanya Husna, sayang demam ker... Dia senyum jer...
Dan memang dia tak meragam langsung...
Bila dah lepas Isyak tu...ummi pegang kaki Husna semakin panas.
Nak bagi ubat demam, tp ubat tu ummi ambil di KBMC masa bulan 6.
Huis! Tak berani ummi nak bagi.
Dah lama sangat. So, suruh ayah beli ubat demam kat kedai bawah.
Ala...ubat sirap tu...
Menangis-nangis anak ummi tu bila makan ubat...
Tak sampai 10 minit dia makan ubat, terus tertido....
Ummi ingat, dia akan tido lena sampai ke pagi...
Ummi angkat nak bawa ke bilik.
Sampai bilik jer, terus dia bangun dan cakap...betul..betul..betul...
Sudahnya dia berjaga sampai ler pukul 12++
Masa ni ayah yang jaga dia...
Ummi dah tertido, dan tak sedar pukul berapa Husna tido!
Sedap2 pukul 3++ gitu, terus ummi angat Husna tido kat katil...
Pukul 4 pg Husna bangun dan ajak ummi tengok betul..betul..betul...
waaaaaaa..... Ummi ngantuk ler sayang....
Malas nak dengar dia nangis, ummi bawa dia gi ruang tamu dan buka cite betul..betul...
Ummi terlelap sekejap, tetiba... Husna kata mi... nyak..nyak...
Ummi tak tau apa tu...nyak..nyak...
Tp, ummi agak dia nak cite Barney go to zoo...
Ummi tanya, barney? Pergi zoo?
Husna jawab...nyak... huhuhuhu....
Ummi tunjuk CD barney... Husna angguk! Dia layan Barney pulak.
Tak sampai 5 min...mi...miau..miau...
huhuhu.... Sampai nak dekat kol 5++ dah tak larat dah!
Ayah pula jaga! Yang bestnya...bila ayah jaga Husna boleh tido pulak tu!
Masa nak gi kerja Husna girang jer...
Tak ada tanda2 dia demam!
Tp, badan dia still rasa panas2 sikit!
Tak sabarnya nak balik...nak tengok Husna nie....


Monday, November 23, 2009

::. Di Hujung Minggu .::

1 kali peluk cium untuk Husna
Salam...
Lama beno ayah Husna tak bawa kami berjalan...
2 Minggu tu! huhuhuhu
2 minggu tu, dok ler terkurung kami berdua...
Ada ler ummi bawa Husna gi IKEA!
Tapi almaklum, ummi ni buta jalan! Dan takut sesat!
So, sabtu & Ahad lepas... Ayah curi2 masa utk bermesra dengan anak dan isterinya!
HAri Sabtu, Ayah just bawa ronda2 dan makan2 jer...
Itu pun sebelum 6.30 kami dah balik dah...
HAri Ahad pula, pagi ayah kerja.
Ayah settle kan mana2 yang tak settle dan dalam 2.30ptg ayah balik.
Ambil ummi dan Husna!
Yahoooooo... Kami nak gi kenduri!
Kami gi kenduri kat Jalan GAsing... Dekat dengan Pantai Dalam...
Ops! 1 nak beritau....
Lama ummi tak masuk ke PAntai Dalam & Kerinchi!
Sekali masuk...mak.... dah jadi bandar dah!
Dah banyak opis kat sana!
Untung ler siapa yang ada beli rumah kat sana...
Memang permintaan tinggu tu!
Studen dan orang bekerja!
Paling best, dah ada Carfour! Tp, hanya pasar jer lah....
Bangga ler kejap... coz 5 tahun ummi dok kat Kerinchi tu! hehehehe
Ok, balik pada cerita kenduri kami tadi!
Sebenarnya kenduri ini adik kepada suami kawan ayah!
Sampai sana kol 3.30ptg! Antara orang2 yg terakhir...
Sib baik ada makanan lagi! hehehehe
Tp, tak de lah bergambo dengan pengantin!
Pengantin tengah sibuk bergambo dan menyanti!
Ha...ummi jumpa Black! Ala...program realiti tu!
Apa kebenda ler nama program tu yer!
JAngan tanya gambo...memang malas nak bergambo dengan artis nie...
Balik tu kami singgah ke One Utama!
Just window shopping jer... Tak beli apa pun.
Gi tengok ikan2 kat sana! Besar2 ikan dia...hehehehe
Pastu dekat taman 1U tu ada pertandingan haiwan peliharaan...
Kami pun pergi ler sana!
Masa pergi tu dah nak tutup!
So, yang ada cuma anjing2 jer...
Husna suka tengok anjing2 nie...
Siap nak kejar lagi... (His...tak boleh sayang...)
Itu ajer lah aktiviti kami minggu lepas....



Wednesday, November 18, 2009

::. Cicak .::

10 kali peluk cium untuk Husna
Salam...
Cicak... Selama ni kan ummi tak ler risau sangat pasal binatang nie...
Tp, kejadian semalam buatkan ummi terkejut sesangat!
Semalam balik kerja terus ambil Husna kat Taska...
So, bila masuk aje kat rumah tu...
Lampu dekat pintu depan tu rosak, so ummi masukkan dulu ler...
Tujuan nak buka lampu kat dapur!
Tinggal ler HUsna yang tengah buka kasut dia!
Husna ni pula semua benda dia memang nak buat sdn!
So, biar ler dia buka kasut dan susun kasut dia kat rak kasut!
Pastu ayah Husna nampak cicak!
Ayah cakap kat Husna... " Husna...apa tu... cicak..."
Husna takut ler...
Tp, Cicak tu diam jer.... Tak ler jalan...
Ayah pun letak baju hujan dan beg!
Tetiba, Husna terpekik terlolong...
Menjerit2 dia sorang!
Ummi punya ler takut, ingat dia tersepit ker apa!
Terus ummi kerjar dia...
Rupanya...cicak tu bergerak ke arah Husna...
TETAPI... buat pengetahuan semua...
Cicak tu, bukan pun dekat beno dengan Husna...
Nun...kat dinding sebelah depan dia...
Baru ler ummi tau... Husna takut beno dengan cicak...
hehehehehe....
Ops! lupa...nak tau cam mana Husna nangis?
Husna menangis sampai keluar air mata!
Masa ummi dokong dia tu kan, dia kepit ummi!
Takut beno ler tu!
His..his..his... Husna...Husna...

Monday, November 16, 2009

::. Tabik ler..::

6 kali peluk cium untuk Husna
Salam....
Tabik? Tabik apanyer yer? huhuhu...
Tak de tajuk kot! hahahaha....
Korang tau kan, ayah Husna sekarang kerna kerja 7 hari seminggu sampai Jan 2010!
So, memang setiap Sabtu & Ahad tu ummi akan berdua ler dengan Husna....
Serius ummi nak cite nie.... Bila dok berdua jer dengan Husna ummi lagi buzy!
Buzy melayan anak dara yang sorang nie!
Nampaknya cadangan ummi nak beli TV ke-2 cam jadi jer....
Coz, semalam jer... tau tak berapa kali Husna ulang tayang cerita GENG tu?
7 x tau! Dari kol 7.30 pg sampai ke kol 9.00 mlm...
Tu jer lah dia ulang2nya!
Bila ummi tengok cite lain jer... jap..jap... Ummi... Betul..betul...
Ummi...katak..katak... huhuhu
Bila seharian dok rumah nie...Ummi memang TABIK ler pada surirumah sepenuh masa nie...
Mereka dapat melayan kerenah anak2 dengan sabar... mengemas rumah, memasak dsb...
Cam ner lah mereka buat yer....
Pastu ke-2 ummi TABIK juga kat ibu2 yang bekerja dan surirumah setiap minggu tanpa ditemani suami!
Penat wey...Buat kerja sorang2...Rasa tak terkejar semua benda nak buat!
Termasuk ler Emak (nenek Husna) ummi!
Sebab emak ummi dulu pun kerja gak!
Tp, kalo nak tau...rumah kami sentiasa bersih!
Makanan kami sentiasa terjaga.... Tetiba terfikir...
Cam ner lah emak buat dulu yer.... Teringin nak buat cam tu!
Nampaknya...Ummi masih belum sempurna...
Masih belum reti nak bahagiakan masa. Cam ner yer nak belajar pengurusan masa yang betul? Tolong ler ajar ummi :)


Saturday, November 14, 2009

::. Anak ummi ker.... anak ayah? .::

6 kali peluk cium untuk Husna
Salam...

Hari ini dah masuk minggu ke-2 ayah Husna buzy sesangat!
Semalam ayah balik pukul 2.30 a.m!
Ummi dah tido dengan Husna...
Itu pun kami tak tak tido kat bilik, kami tido kat ruang tamu jer...
Husna pulak, malam tadi budak yang sangaaaaat baik!
Sambil2 tengok GENG, dia mamai2 dan tido dalam 9.15 pm.
hehehehe... Bestnya...dapat ler ummi tengok Nur Kasih!
Kalo tak...mesti Husna cakap...
kak...betul...betul... Sambil tunjuk2 tv!
hehehehe..... Tq sayang.... Ummi tau Husna budak yang baik...
Dalam kol 10.30 gitu...Husna merengek dan mula menangis...
Dari pelahan sampai ler kuat!
Pastu siap panggil ayah...ayah...
Puas ummi pujuk tak nak diam juga....
Bagi susu pun tak nak...ummi pangku pun semakin kuat menangisnya!
Huhuhuhu... Macam ummi pulak yang nak menangis!
Lama gak Husna menangis...
Dia mencari ayah dia... Bila dia kuat menangis...mesti dia sebut ayah...ayah...
Dalam 15 minit gitu... dah pelan sikit Husna menangis!
ummi baringkan... dan dia mula nak menangis kuat!
Pastu ummi terus bagi susu... terus senyap... Alhamdulillah...
Dalam hati ummi, ayah juga dia cari...
Husna memang sejak dari dalam hari sampai sekarang...
Kalo ayah tak de, memang dia cari....
MAlam2 tido dengan ummi...Ummi yang buat susu!
Ummi yang jaga dia tido...
Tapi...
Dalam tido selalu panggil2 nama ayah!
Sampai nangis2!
huhuhu... anak ummi ke.... Anak ayah nie....



Thursday, November 12, 2009

::. Baby ? .::

2 kali peluk cium untuk Husna
Salam...

Ini adalah perbualan antara anak dengan ayahnya yang dicintai...

Ayah : Husna... Husna nak baby?
Sambil main2 dengan Husna...
Iyer sejak akhir2 nie...Husna kan suka main...baby..baby...
Ummi dan ayah pun dia main baby...baby...
Husna jawab dengan lajunya ...
Husna : nanak! Sambil ketawa!
Ayah tak puas hati....
Ayah : Husna nak baby tak?
Husna : nanak..sambil geleng kepala!

Fahamkah Husna apa yang dia cakap dan ditanya?
Husna tahu tak baby tu apa?
Bila dilihat dengan sikap Husna yang "angin" 1 badan tu....
Tak sedia lagi untuk beri dia adik...
Biar ler dia faham dan betul2 tahu apa yang kita cakap!
Tp, bila tengok dia main sorang2 kasihannya anak ummi!
Macam malam tadi...
Ummi dah tertido...kepenatan!
Tinggal ler Husna main sorang2 sambil tengok Pengembaraan GENG!
Pastu di kejutkan ummi utk buka tutup mainan dia...
huhuhu... siannya anak ummi!
Tp, nanti dulu ler sayang...
Biar Husna bermanja puas2 yer....
Ummi dan Ayah sayang sangat kat Husna!


Note : Ketika N3 ini ditulis usia Husna 1 thn 7 bulan 3 minggu 4 hari

Wednesday, November 11, 2009

::. Semakin Banyak Akal .::

3 kali peluk cium untuk Husna

Salam,
Ini berita Ahad lepas... hehehehe... Baru nak update...
Sejak dari minggu lepas bermulalah kisah berdikarinya ummi dengan Husna...huhuhu...
Ayah Husna ada projek sampai bulan Januari 2010!
Memang tiap2 Sabtu dan Ahad kena kerja!
So, ummi dengan Husna kena berdikari agar kami tak de lah memerap kat rumah 24jam kan?
Lebih2 lagi budak cinonet kat atas tu!
Kalo dok rumah jer...mula ler dia buat perangai!
Semua tak kena! Sesekali terpikir...betul juga orang2 kata...
Masa mengandung jangan asyid jalan2 jer...
NAnti anak pun ikut juga! hehehehe

So, Ahad lepas... ummi dan Husna pergi ler ke IKEA...
Saja jalan2 dan beli2 ler sikit2.
Yang paling geram tu... Dia mengis sekuat2 nya kat Ikea tu!
Macam kena dera jer gamaknya...
Adoi hai...semua orang tengok jer...
Ummi sedaya upaya memujuk dia
Bagi susu tak nak, duduk kat stroler tak nak...
huhuhu....
Lama2 dia tertido kat stroler...


Lama gak dia tido...Memang lena ler...
Sempat ummi dia sambar 2 helai baju dia...
Husna bangu kol 1.30...
Lepas makan2 kat A&W kami balik naik teksi!
Siab baik Ikea tu dekat jer... Tu pun kena tambang RM 7.00 tau!
Ok, habis citer aktiviti hari minggu kami!
Nak cerita ermmmmm...
=

=

=

GENG!
Korang semua sure tau apa itu GENG!
Mesti korang cakap, alal dah lapuk... Orang lain dah lama dah tengok!
hehehehe
Serius ummi cakap, dulu memang nak sangat bawa Husna gi tengok GENG kat pawagam!
Tp, bila pikir Husna yang "angin" jer 1 badan...tak nak ler bawa!
So, 2 minggu lepas ummi nampak orang jual CD nie...
Just bawa ler Husna tengok2... Bila dia nampak jer Upin & Ipin...punya ler suka...
Lalu ummi pun belikan ler....
TAPI... MAsa tu tak adict sangat!
Ini mula minggu nie ler...
Bangun pagi, nak tido, balik sekolah... Husna cakap...
kak..kak..kak.. sambil tunjuk tv!
Pastu buat aksi katak melompat! Aksi yang paling dia suka!
Dah 2 malam dah tak tengok cite "Nenek Kebaya" dan Berita! huhuhu...
Nak tengok cite lain kena tunggu dia tido!
Kalo tak mengamuk dia bila kita tukar cite lain!
Ada kah... INI BERMAKNA UMMI KENA BELI TV 1 LAGI?
HUHUHUHU

Tuesday, November 10, 2009

::. Tahniah .::

5 kali peluk cium untuk Husna

Salam...
Sebenarnya N3 ni dah lama ummi simpan...
Dari bulan lepas lagi! hehehehe...
N3 kali ni ummi gi majlis konvokesyen adik ummi di Melaka!
Nun kat atas tu rumah tumpangan yang kami duduk!
Memang best giler...dan sangat puas hati...
So, kalo sesiapa nak gi Melaka pergi ler dok kat rumah ni...
Nama dia : Asma Villa Bestari!
Harga ok ler... Kami ambil 1 bilik, boleh muat 8 org naru RM 150.00 ajer...


Gambar kenang-kenangan dengan mak dan abah...
Ini adik ummi yang ke-4...
Yang pegang bunga tu adik ummi yang ke-5...


So...Ini ler keluarga ummi.
Ada lagi 2 orang... Akak yang sulung dan adik lelaki yg no 3...
Punya ler tunggu lama...huhuhu
Ummi datang ke dewan tu kol 10.00 pg baru mula!
Pada hal...dia orang berkumpul kat sana dr kol 7.30pg! hehehe...
Adik ummi antara no giliran yang terakhir...
Kalo tak silap 800++ ler... kol 1 ++ baru siap...
Dapat gak ler ummi tengok kat skrin dalam dewan satu lagi....
Dan sekarang adik ummi mengajar di sebuah sekolah di Kota Tinggi...
Selamat menempuh alam pekerjaan...

Tuesday, November 3, 2009

::. Anak Ummi Yang Manja .::

7 kali peluk cium untuk Husna
Font sizeSalam,

Lamanya ummi tak letak gambar Husna yang terkini kan?
Ada gambar husna tu...Tp, ummi tak sempat nak upload ler...
Macam2 yang menimpa dan yang memerlukan perhatian yang lebih!
N3 kali ni pun tanpa gambar HUsna...
Cuma nak buat kenangan bila Husna dah besar nanti!
Biar Husna tahu ummi dia sayang sangat kat dia!

Sebelum tu...nak citer sikit!
Minggu ni ummi agak kecil hati dengan jiran ummi.
Walopun kami jarang bertemu dan berbual...
Tp, perbualan singkat pagi semalam meninggalkan kesan kat hati ummi.
Sedih sangat.
Memang ummi mengaku Husna sejak dah besar ni feel dia semakin manja. Kalo nak sesuatu tu bila tak dapat mula lah...menangis macam kena pukul dan sekut-kuatnya.
Sudahnya jiran sebelah tu tegur!
Dia tanya, kenapa Husna nangis. Demam ker... Cam tu le lebih kurang!
Walopun kata dia tu baik jer... Cuma ummi terasa sikit ler...
Coz, ummi kalo boleh tak nak Husna menangis.
Tp, ummi nak buat cam ner... Dah itu feel terbaru Husna!
Ok, tutup buku lah yer...

Kejadian ni terjadi malam semalam...
Lepas kena tegur dengan jiran...ummi jadi malu.
So, malam semalam Husna buat hal...
Sikit2 menangis...sikit2 menangis...
Ummi jadi rungsing dan rasa macam nak marah jer...
Ummi tahu, anak ummi ni mengantuk, tp dia sengaja tak nak tido.
Ummi dah ajak baring2 pun tak nak...
Susu dah habis 14 auns dah! tp, masih tak nak tido.
Bila tak kena sikit jer...menangis! Ummi sedih lah Husna macam nie...
Last2 agaknya Husna tengok ummi pun dah mengantuk, dia naik kat peha ummi... Dia baring kat peha ummi... Bila ummi bersila...
Terus dia baring macam kita menyusukan baby tu!
So, tak sampai 5 minit dia tertido.
Ummi biarkan dia lena sikit, sampai ummi pun tertido sambil duduk!
Ada lah dalam 5 minit juga ummi terlelap sambil bersila dan memangku Husna...
Ummi harap sangat Husna akan berubah! Jangan nangis2 sangat!
Nanti jiran kita marah yer sayang...
Walau apapun Ummi dan ayah tetap sayang kan Husna...




 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez