Wednesday, December 30, 2009

::. Penutup 2009 .::

Salam....

Nampaknya hanya tinggal 1 hari jer lagi kita akan meninggalkan tahun 2009. Terus terang ummi katakan ummi bergitu berdebar-debar menantikan kemunculan tahun baru. Ummi tak tau kena ummi berperasaan bergitu! Setiap detik dan waktu ummi rasanya terlalu pantas... Ummi nak mengimbau kejadian-kejadian untuk tahun 2009.

Husna

Husna mula berjalan ketika usia dia 10 bulan 2 minggu. Iaitu pada 4/01/2009. Ummi gembira bila melihat anak kesayangan memulakan langkahnya yang pertama! Husna memang seorang budak yang berani. Tiap kali dia jatuh dia tak akan give up! Dia terus melangkah dan melangkah. Sebenarnya di awal usia dia 10 bulan dia dah mula melangkah. Tp, hanya setapak demi setapak dan perlu alat bantuan!

Perkataan pertama yang Husna sebut adalah "mama". Huhuhu... iyerlah... seharian dengan "mama" dia di taska... so tak boleh cakap apa lah! Lepas tu dia mula panggil ayah dia.... huhuhu...lagi ler ummi sedih! Ummi yang jaga Husna malam2. Tiap2 malam ummi yang bangun buat susu.... Tp, ayah juga Husna panggil dulu!

Birthday Husna yang pertama pada 18/03/2009 ummi sambut dengan ala kadar sahaja. Niat dihati nak buat besar2, tp banyak masalah yang perlu ummi settlekan.... So, akhirnya ummi just buat makan2 sekeluarga dan bagi sikit makanan kat Taska dia. Tp, kat Taska "mama' dia dah sambut dulu. Mama dia sambut masa 1/3/09 kalo tak silap :)

Husna mula menyebut perkataan ummi ketika usia dia mencapai 1 tahun 3 bulan. Itupun cuma mi..mi... jer... Dah sekarang Husna memanggil ummi dengan perkataan "kakak"! huhuhu.... Tp, biasanya dia panggil emmmi... boleh lah... Ada gak bunyinya kan...

Bila Husna berusia 1 tahun 7 bulan... Lebih banyak perkataan yang Husna tahu. Husna dah tahu menyanyi, menari, berlari dan juga memanjat! Jatuh? huhuhu... Banyak kali Husna jatuh! Husna memang seorang anak yang aktif dan lasak. Husna juga sangat-sangat suka berdikari! Semua dia nak buat sendiri termasukkan makan dan minum. Sehinggakan nak buka dan tutup cerita kegemaran dia (Barney, Upin&ipin, In the night Garden) pun nak buat sendiri! Mandi apa lagi... Tp, dia sangat suka kalo ayah dia mandi dengan dia sekali!

Sekarang ni anak ummi dah petah bercakap. Cakap bahasa German! Ada yang ummi dan ayah faham...ada yang tak... Kalo tak tu ummi just cakap..."o...iyer ker..." @ "O...cam tu yer... bagus...bagus..." hehehehe

Sebenarnya tahun 2009 ini banyak cabaran dan dugaan yang ummi sekeluarga lalui.... Hanya DIA sahaja tahu macam mana keadaan ummi dalam masa 1 tahun nie! Apapun DIA hanya nak menguji hambaNYA. Ummi redha ada ujian ini.

Ummi berharap tahun 2010 akan lebih baik dari sebelum ini!

Barang azam + idaman ummi untuk tahun 2010 :
  • Nak jadi super ummi
  • Nak berjimat dan simpan duit
  • Nak bercuti2...
  • Rumah baru
  • Netbook
  • Mesin jahit
  • kerja baru
  • Kamera
Pada kawan2 ummi selamat tahun baru.



3 kali peluk cium untuk Husna:

CatlinaFly on December 31, 2009 at 8:33 PM said...

alam..re: berkenaan header utk wordpress..rasanye boleh..asalkan dia ada ruang utk letak header..kalo boleh, bg add blog wordpress tu bg sy tgk ye?

my email catlina7@yahoo.com

Catlina
http://kedaigambarkami.blogspot.com

Jiey^Mien on January 1, 2010 at 1:07 PM said...

happy new year ummi husna..
=)

[leily.laily] on January 3, 2010 at 8:59 AM said...

epi new year!!!

Wan Nur HusnaWan Nur Husna

Husna yang comel
 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez