Tuesday, January 5, 2010

::. Anak oh...anak ...::

Salam....

Ini N3 pertama ummi untuk tahun 2010. Bukan Tak ada cerita... tapi lately ni ummi banyak sangat benda nak difikirkan... MAklum ler... tahun baru...usiapun dah menjangkau 30-an... hehehehe

So, N3 ni ummi nak tunjuk gambo anak ummi yang lapo.... Bukan senang nak dapat gambo nie tau! Susah sangat!

Ummi selalu merungut yang anak manis ini tak nak makan. Tp, "mama" Husna di taska pula cakap, anak ummi ni kuat makan. Yang paling best "mama" dia boleh suapkan dia makan! Rasa cemburu tau bila orang cakap cam tu kat ummi. Pada hal... bila kat rumah... Anak yang bernama Husna ni... bila ditanya nak makan? Dia akan jawab "nanak!"

Sejak akhir-akhir ini juga... Anak ini jugalah yang sering minta makan. Ada 1 hari tu... ummi tengah masak... Dia nak cakap... "makai...makai..." huhuhu... macam nak nangis ummi tau! Bukan apa, masa tu tak ada nasi. Yang ada biskut jer. Nasi tengah di masak! Ummi rasa sedih sangat!

Sekarang ni, ummi dah tau apa yang dia suka. Bukan dulu ummi tak pernah masak cam ni... Pernah. Tapi tak tau yang Husna suka makan letak kuah banyak-banyak. Dah akhirnya bila dah dapat kuah banyak... maka terhasilah gambar di atas!

Bila ayah tanya... sedap tak ummi masak? Dengan pantas dia jawab... cedap...cedap... Sambil menghirup kuah! BAngga.... sesungguh bangga dapat anak ini... :)

5 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on January 5, 2010 at 9:33 PM said...

rasa berbaloi2 penat masak tu kan..

mama_umar on January 6, 2010 at 12:28 AM said...

alahh..ye ye ha husna hirup,sedap sgtla tu :), bestkan bile masak anak makan nih,wpon hentam kromo je masak,hehehe

cintaKusayangMu on January 6, 2010 at 8:52 AM said...

bagus la husna dh nk mkn....klu x ksian ummi dia dok risau ank dara sorg ni xnk mamam...

Afne on January 6, 2010 at 10:20 AM said...

husna, auntie nk skit. nmpk sedap yumyum

Manjakusayang on January 6, 2010 at 10:46 AM said...

Jiey...
Berbaloi sangat jiey... susah nak gambarkan...

Zety...
Sedap Husna kata... Dap...dap... Tu ler, rasa penat memasak bila balik kerja tu lega... masak hentam keromo jer... janji cukup garam semua dan boleh di makan :)

Qis...
Tu ler... hepi giler bila dia nak makan..

Afne...
hehehehehe.... Dah habis ler auntie. Nanti Husna suruh ummi masak lagi yer...

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez