Wednesday, January 6, 2010

::. CD .::

Salam....
Dah lama ummi bercita-cita untuk pakaikan Husna CD.
Ala... cloth drapers tu....
Ummi pernah beli dengan seorang peniaga online...
Tak ingat pulak apa blog dia.... Agak mahal ler beli dengan dia dulu...
Yang ummi TERBATALKAN niat untuk ber"CD" coz tuan kedai ni mungkin terlupa nak inform cara2 penggunaannya kat ummi kot! (berprasangka baik)
Dan kat blog dia pun tak ada nyatakan...
Ummi pun 1, main hentam keromo jer....
Tak mau servey dulu....
Sekali bila ummi pakaikan kat Husna bocor....
Baru 1 jam jer pakai...dah rasa basah kat montot dia!
So... ummi rasa CD ni tak sesuai lah....dengan anak ummi yang comel ituw...
Sekali... al kisah suatu hari....
ummi terbaca kat blog lain...
YAng CD ni tak boleh basuh guna sabun banyak sangat....
Tak boleh letak pewangi....
huhuhuhuhu.... BAru lah ummi tau apa masalah pada CD Husna nie....
Ummi memang basuh CD dia guna pewangi....
Sebab itu lah dia bocor....
Bila dah tau apa masalah sebenar....
Ummi pun bersemangat kembali untuk menggunakan CD....
Tp, ummi tak nak guna CD yang ummi beli dulu...
Ummi beli kat salah seorang pelanggan ummi
Beli 3 keping jer... NAk cuba2 dulu kan...
Dan... Mulai hari isnin lepas...
Husna akan berCD di waktu malam pada setiap hari...
Dan hari minggu juga...
So, sekarang bertambah lah tugas ummi di waktu pagi...
Kena pastikan CD Husna siap di basuh dan berjemur...
Walopun gitu ummi hepi sangat...
NAnti kalo ada rezeki lagi ummi beli lagi...
Ermmmmm.... Nak pakai sepenuhnya CD, rasanya "mama" kat Taska dia tak nak kot! Maklum ler leceh kan...
Pada kawan2 semua... Jom ber"CD" memang best...berbaloi...


4 kali peluk cium untuk Husna:

Afne on January 7, 2010 at 12:22 AM said...

husna pn dh berCD yea?! kimm, kena prewash dulu 2-3 kali. mula2 mmg ada bocor sbb insert CD blm brp kuat daya serapannya. insyaallah, lama2 ok. jgn putus asa k, try n error.

jom sama2 menghijaukan bumi ;)

Manjakusayang on January 7, 2010 at 9:18 AM said...

Afne...

Alhamdulillah... dah 3 malam pakai tak bocor dah. Dulu tesilap letak pewangi jer...

Buat masa ini malam dan hari cuti jer lah...

zai@umiaiman on January 7, 2010 at 2:16 PM said...

slu gak bc blog2 citer tentg CD n memng bagus ler CD ni

Manjakusayang on January 7, 2010 at 4:07 PM said...

Zai...

Memang bagus... Jom ler berCD

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez