Friday, January 23, 2009

:: Sebelum Dia Lahir Ke Dunia ::

Salam...
Tentu semua tertanya2...Ngapa entry ummi Husna lain pulak kali ni yer...
Hehehehe... Sebenarnya ummi jalan2 ke blog kak Sue http://savemezero.blogspot.com/ pastu terjumpa blog ini.... http://memorizulaikha.blogspot.com aku pun mula membaca... Menangis keseorangan di office nie... Dah ler orang semua dah balik coz nak raya. Termasuk ler bos aku! Bila sampai ke entry yang ni...cukup suka aku membacanya... Dulu sebelum Husna lahir ummi pernah baca sekali... PAstu tak ingat pulak kat mana tak yang ummie baca dulu. Tu bila jumpa jer... terus nak copy... Pada tuan rumah ummi minta maaf jika saya dah ciplak sesuatu dari blog mu itu... Ummi simpati atas apa yang terjadi... Biarlah DIA membuka segala kebenaran yang ditutup rapi oleh pengasuh yang tak berhati perut itu....
Al-Fatihah buat Arwah Zulaikha...Moga rohmu di cucuri Rahmat dan nantikan ibumu di sana...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...
Dia bertanya kepada Tuhan :

" Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"

Dan Tuhan menjawab:

"Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu ."

Bayi bertanya lagi:

"Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: "IBU "

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat....
Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang embesar...sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu...
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam
4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

"Sampaikanlah walau satu ayat"

4 kali peluk cium untuk Husna:

zieha on January 23, 2009 at 9:38 PM said...

beruntungkan kita dpt jd ibu..:)patutlah mulut baby harum je..wangi je(bau syurga kot)

Liana on January 23, 2009 at 11:30 PM said...

Tu ler Zieha,
Buka semua yang dapat peluang ini kan. So, peluang yg kita dapat ni kita gunakan sebaik mungkin. Mungkin anak kita banyak kerenah, tp sabar itu perlu utk mengatasi segalanya...

eryn@mama tisya on January 29, 2009 at 11:20 AM said...

akk pn dh pernh bc blog arwah zulaikha ni..mmg sedih..ada gk share psl blog ni kt topik taska/nursery/bbsitter kt pcm...

Liana on January 29, 2009 at 11:43 AM said...

tu ler kak erryn... Dapat tau blog ni pun dr kak sue tu...
BAca menangis2..Dah ler masa tu lambat balik... Samapi umah dalam kol 8++ terus ambil Husna cium2 dia...

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez