Friday, September 18, 2009

::. Hari Terakhir Kerja .::

Salam...
Rasanya ini catatan ummi yang terakhir sebelum balik berhari raya...
Tahun ni ummi sekeluarga akan balik ke Ipoh.
Rumah ayah Husna dulu...
Dan pada hari raya ke-3... InsyaAllah
kami akan bertolok ke Johor pula....
Tak tau ler macam mana perjalanan yang bakal kami tempuhi nanti!
Maklum ler... Husna semakin besar dan banyak akal!
Huhuhuhu....
Harap2 Husna jadi good girl nanti....
Hari ni, ramai kawan2 ummi yang dah balik kampung...
PAgi tadi, masa gi kerja pun...lancar jer perjalanan kami...
Siap boleh naik kereta lagi hari nie!
Sampai ke opis pun tak ler lambat sangat!
Persiapan Raya....
Rasanya hari ni dan esok adalah hari terakhir untuk buat persiapan hari raya!
Ummi pula, masih banyak yang tak buat!
Percaya tak, langsi rumah pun masih belum berjahit! huhuhu
Jangan tanya pasal kuih! Memang tak ada pun...
Tunggu kuih ikhsan dr keluarga dua belah pihak! hehehe
Baju raya pun baru 2 hari sudah ummi basuh! Itupun masih lagi di ampaian!
Maklum ler... duduk apartment! Mana ler kain ni cepat kering!
Rasanya hari ni baru kering agaknya!
Kemas habuk2 rumah? Ini pun jangan ler tanya!
Dah ler rumah mengadap lebuhraya...
BAnyak ler habuk2... Kena kemas last minit nie!
Kalo tak nanti... masa balik KL 27/09 nanti tentu berabuk lagi.
InsyaAllah...malam ni ummi akan kemas sikit2.
Baju untuk di bawa balik kampung pun belum bersusun!
Yang paling penting, beg pun baru nak beli! hahahaha....
Dulu berdua, guna dua beg ajer. Bila balik lama2 nie... kena guna 3 beg!
huhuhu... penuh kereta nanti!
Tu yang pakat nak cari beg yang beroda tu... yang besar.
So, bawa 1 beg ajer... Tak yah ler banyak2 beg!
Duit raya pun baru ayah Husna tukar... PAstu terlupa pula nak tukar duit RM 10.00...
Alamak! kena gi bank semula lah nie...
Adoi...banyak nya kerja tertangguh! his...his....
Ok, kita jumpa lagi lain kali....

1 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on September 19, 2009 at 12:08 AM said...

Salam Ummi,

Selamat hari raya..

Ampun dan maaf dipinta andai ada salah dan silap dalam berbicara..

Amik gamba raya Husna byk2 tau..

Salam Syawal,
Jiey-Mien-Rayyan

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez