Thursday, September 3, 2009

::. Diet .::

Salam.... Macam mana dengan puasa? Hari ni dah masuk hari yang ke-13... Kejap jer nak raya...hehehe.... So, macam mana dengan persiapan raya? Mesti u all semua sibuk kan? Aik? u all jer ker? Benonya ummi masih belum buat persiapan raya... Banyak barang tak beli lagiii. Cam tak raya pulak! Mungkin semakin umur meningkat semakin kurang rasa raya tu kot!
Benonya ummi nak cerita nie... Semperna bulan puasa ni ummi ambil kesempatan untuk berdiet. Ummi ambil 1 produk nie... Dah 2 minggu ummi ambil... Setakat hari ni, alhamdulillah. Perkembangan yang baik. Ada ler kemajuan sikit! HArap2 ummi dapat ler berat badan yang ideal masa raya nanti... InsyaAllah...
Mesti tak best kan kalo diet nie... Semua benda tak boleh makan! Tp, bagi ummi alhamdulillah, ummi langsung tak sekat pemakanan. Semua ummi makan. Buat masa ni berat badan baru jer turun 1kg. JAdi ler... Tp, lemak2 di badan ni telah hilang sebanyak 7 inci! Banyak tu yer kawan2! Sampai coath ummi tu cam tak caya... Iyer ler...hanya 2 minggu... 2 kali dia ukur badan ummi untuk dapatkan ukuran yang betul! Yang best tu... bahagisn punggung! hehehe... Ummi berjaya hilangkan lemak di situ sebanyak 2 inci! Yang masih degil dan belum menunjukkan penurunan yang membanggakan ialah bahagian perut! Adoi...liat betul lemak ni ler...
Tujuan ummi berdiet bukannya nak kurus sangat! Tp, sebab masalah keletihan yang ummi hadapai sejak setahun dua nie... Memang penat yang tak boleh nak bayangkan ler... PAstu asyid mengantuk jer sepanjang hari...Giler kan... Pastu masalah kenaikan badan yang mendadak! giles sesangat! Pastu rasa badan nie dah terlampau penat! Ummi nak hidup dalam sihat...
Produk apa yang ummi ambil? Nanti yer... Bila ummi berjaya turunkan berat badan, ummi akan beritau! Buat masa nie... biar ler dulu... hehehe




1 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on September 3, 2009 at 1:00 PM said...

share la produk apa tu..

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez