Tuesday, September 15, 2009

::. Hati yang Gundah Gelana .::

Salam...
N3 kali ini pun bukan hanya 1 cerita...
Apa yg ummi fikirkan yer...sampai hati tu semacam jer...
Benonya dah beberapa hari cam nie...
Tp, hari nie beno2 tersentap naluri keibuan tu!
Pagi tadi masa hantar Husna...
Ummi tanya Husna...
Husna sayang ummi tak? Masa tu ummi tengah dokong dia...
Dia cium pipi ummi kiri dan kanan.
PAstu dia lentukkan kepala dia kat bahu ummi...
Sampai ler depan taska.
Bila dah sampai taska... pelukan Husna semakin kuat!
Husna tak nak masuk ke taska!
Ummi pujuk pun dia tak nah... LAst2 budak yang jaga dia tu cakap...
Jom kita tengok kawan kat dalam...
Baru ler dia nak... Tp, hati ummi tertarik2 nak ambil Husna!
Tak sabar nak balik jumpa Husna petang nie!
Kejadian ini :
Pagi tadi gak... sebelum gi kerja...
Semasa ummi tengah siap2 nak gi kerja...
Husna minta bedak dengan ummi...
PAstu dia bedakkan muka ummi... Habis sampai comot muka ummi!
Ala hai anakku ... comel bila kamu bergini...
Semalam ummi ada cerita kadang2 ummi TER"cubit" atau TER"pupuk" gak Husna kan...
Memang kasihan... Tp, kadang2 ummi tak tau cam ne nak handle lagi...
Pastu malam tadi... ayah tanya Husna...
Husna... ummi puk cam mana?
Husna dengan gaya dia yang comel tu...
sambil angat tangan...err...sambil tunjuk gaya ummi pukul dia...
hehehe... Dia ingat.
Pastu ayah tanya lagi...
Husna nak kena puk tak?
Dia cakap...nanak! (tak nak!)
Memang betul memori anak tu kuat sangat!
Aduh hai.. Ummi dah cemari memori dengan dengan sesuatu yang tak patut ummi lakukan... Insafnya...


7 kali peluk cium untuk Husna:

Nana on September 15, 2009 at 1:22 PM said...

kim..cite ni sama mcm kisah kita la..damia pun gitu gak.kdg2 pas pukul dia tu sedih plak rasa.tp tula klw dia xleh nk kontrol dah mmg bagi je skali..nak2 kita sorang je jaga dia.kdg2 mmg hilang sabar

Jiey^Mien on September 15, 2009 at 2:22 PM said...

takpe ummi..
sekadar mengajar..
jiey pun selalu puk tangan ian n ckp, no! no! bad! bad!
biar dia tau apa yang dia buat tu salah..
=)

Manjaku on September 15, 2009 at 4:27 PM said...

nana... tu ler... kadang2 kena juga buat. Cuba gak sabar...sabar... tp, huhuhu

Jiey...tu ler... Memang itu niatnya. Kita tak nak nanti masa depan kita yg susah

zureen @ mama on September 15, 2009 at 10:22 PM said...

Ingatan kanak2 sebenarnya kuat dan begitu juga dengan perasaan mrk.

Selamat Menyambut Aidilfitri..

mama_umar on September 16, 2009 at 9:36 AM said...

hmm..rasenye sumer ibu2 melalui bende2 camni..pas mrh2 tu rase bersalah sgt,kdg nanges :(..byk2 istighfar

Manjaku on September 17, 2009 at 9:42 AM said...

Zureen... tu ler... Insgatan anak2 memang sangat kuat! Tu bila fikir balik, kasihannya anakku!

Mama_Umar... Semuakan ibu2 mengalamai perasaan spt ini. Kadang2 terfikir ada tak ibu bapa yang tak pernah sekali pun marah anaknya?

Ayu Jaffar on September 17, 2009 at 11:31 AM said...

sayangkan anak tangan-tangankan :p

hu huh kalo ilang sabo berjln jugak tgn nie!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez