Wednesday, September 30, 2009

::. Ummi sayang Husna .::

Salam,

Semoga ceria-ceria selalu.... Hari ni dah 3 hari bekerja selepas bercuti panjang. Sepanjang 3 hari ni juga lah banyak peristiwa2 yang berlaku! Aduh hai..penuh dugaan ler lepas raya nie!


Sebelum tu, ummi nak kongsi pasal gambar di sebelah nie... Ini ler budak yang sangat suka BABY! Pantang dengar baby menangis. Bangun jer tido cari baby. KAlo baby tido, dia dok kat tepi buai. Buaikan baby sambil menyanyi. Tp, ummi tak faham ler apa yang dia nyanyikan! Biasa ler bahasa budak! Suka sangat cium baby! Pantang nampak baby! Aduh hai Husna... Kamu suka adik ker? hehehe... Sabar yer sayang... Tunggu kamu besar sikit.... InsyaAllah, nanti dapat adik tau!
Ummi juga nak cite beberapa kejadian yang tak ingin telah pun berlaku. Betapa cuainya ummi nie kan! Menyesal sekarang pun tak berguna... Jadikan ianya pengajaran buat ummi. Malam Isnin yang lalu (27/09/09)... Ummi dan ayah bergurau senda dengan Husna. Entah macam mana tah, tetiba jari ummi tercucuk mata Husna! Menangis giler Husna! PAstu mata dia merah. Setakat pagi tadi merah dia dah agak kurang tp, masih merah lagi ler. NAsib baik hanya terkena putih mata dia! huhuhu... Ummi memang menyesal tak sudah! Ummi minta maaf yer Husna... Ummi tak terniat pun! Ummi sayangkan Husna
Sejak balik bercuti pula, Husna semacam dah tau erti kena tinggal! Yerlah Husna pun dah nak masuk 1 tahun 7 bulan... Dah besar! Mesti dia dah faham kan! Setiap pagi, bila ummi hantar dia gi TAska... mesti dia tak nak! Menangis sekuat-kuatnya! PAstu dia pegang ummi dan peluk dengan kuat. Sepaya ummi tak beri dia pada "mama" dia! huhuhu... Meruntun kesedihan hati ummi nie! RAsa macam nak ambil jer Husna nak bawa balik rumah! PAstu main2 dengan dia! huhuhu... Rindu....
Sejak dua menjak nie juga... Husna semakin banyak bercakap! Macam2 dah keluar dari mulut dia... KAlo dah sampai... "apai dah...ye..ye..ye..ye..." , kalo kita tanya sedap tak? dia jawab... dap..dap.. sambil angguk kepala , Husna juga dah pandai mengadu! KAlo orang cubit dia ker... nanti dia cakap... ma..ma... pastu dia tunjuk apa orang tu buat! Pandai ajuk orang cakap atau orang buat! Paling kuat pengaruh dia iklan di TV. Dia suka tiru iklan, kit kat! NAk gelak ajer.... PAndai menjeling orang tau budak kecil nie!
Kalo pergi ke shopping complex pula, Husna tak boleh dok diam. KAlo dok dalam stroller pun mula2 jer.. Nanti dah lama2 dia berdiri kat stroller tu! Kalo lepas kan... adoi... pengsan ummi mengejar dia! Dia bukan nak ikut orang...dia nak jalan sdn jer... PAstu tolong abang2 dan kakak2 kat situ susun barang.... Geram betul ler... KAlo kita dokong dia meronta-ronta minta lepas! Kadang2 fikir...macam mana ler anak orang nie diam ajer.... Walo apapun ummi terima anugerah ini dengan ikhlas... Ummi sayang Husna...
"UmMi saYaNg sanGaT kAt HusNa"

8 kali peluk cium untuk Husna:

cintaKusayangMu on September 30, 2009 at 10:56 PM said...

slmt ari raya kak..maaf zahir n bAtin...

wah..husna dh pndai jg adik..leh la ummi dia tmbh lg sorg...

mama tisya on October 1, 2009 at 7:57 AM said...

hah husna nk kwn la tu..so umi kena cpt2 bg adik gk tu

Liana on October 1, 2009 at 10:08 AM said...

Qis...
hehehe... InsyaAllah, nanti ummi bagi adik kat Husna.

KAk Erryn... hehehe... InsyaAllah

rosmona on October 1, 2009 at 6:23 PM said...

ummi, agak2 kan ade tak petua nk kontrol anak supaya senang nk dibawa di tempat2 org ramai.. hanna pon same cam husna gak... pening saye..

mama_umar on October 2, 2009 at 10:49 AM said...

hmm,samela mcm umar aritu, dah seminggu kite tertonggok kt umah, skg nk g kije kene senyap2 klu x die nanges :(

Liana on October 2, 2009 at 4:25 PM said...

Mona... ummi pun tak tau benonya... Tp, kalo bawa dia gi jalan2 tu memang tak menang tangan ler. HAri tu ada beli yang tali kat belakang tu... Tp, masih tak guna lagi... Coz, rasa cam kasihan jer... Buat masa ni, layan jer lah selagi boleh. Kalo dah tak boleh marah2 sikit @ pukul2 sikit! hahaha

Ler... Zt...Umar pun sama yer... Agaknya dah seronok bila kita ada kot!

Nana on October 4, 2009 at 8:43 AM said...

sama la kimm klw kuar jln2 dia nk dok dlm stroler tu kjp je pastu klw lps kan dia mmg bkejar jela

Liana on October 5, 2009 at 9:14 AM said...

Nana...tu ler... tak boleh nak dok diam! Kadang2 banyak kejar dia dari berjalan2!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez