Monday, February 16, 2009

Husna Oh Husna

Salam,
Hari ni, kami cuma duduk kat rumah jer.... Duduk2, lepak2 kat rumah dengan Husna... Malas nak ke mana. Coz, ummi dengan ayah penat sangat minggu nie....
Apa yang Husna buat di rumah?
  • Husna seorang anak yang bergitu rajin. Tolong ummi kemas kain yang belum basuh. Ummi masuk dalam bakul kain, Husna tolong keluarkan dari bakul....
  • Husna juga tolong ummi kemas rak kat dapo. Husna kata ummi ni tak pandai kemas ler... So, dia punggah semua barang dan sepahkan. Kreatip anak ummi.hehehe....
  • Husna main air... Bila ummi nak mandikan kemain suka dia... Mandi pun boleh berdiri, duduk, macam2 ler boleh.... Sambil minum air sabun.... huhuhu...Cam haus sangat anakku nie...
  • Awas Ummi...! Husna kata cam tu... Kalo ummi tak tutup pintu, Husna tolong kemas almari Husna yer... O...Tidak darling... Lalu ummi tutup pintu bilik sepanjang hari.
  • Sepanjang hari, aktiviti Husna mesti tido yang cukup! Husna tido 6 jam di siang hari...Mals ler nak main dengan ummi dan ayah... Boring... Tak ramai kawan! Itu agaknya Husna cakap... Huhuhu....
  • Yang bestnya.... Husna banyak makan! Sampai Husna 'membuang' 3x hari nie... hehehe....

Peristiwa yang buat menakutkan ummi dan tak mungkin ummi lupakan sampai bila2.... Malam tu sampai ayah dan ummi makan, Husna pun nak makan.... Husna memang pantang kalau orang makan, dia pun nak juga! Bila ayah dah beri dia makan, dan disebabkan sedap bagi dia....kononnya nak minta lagi ler.... Husna nie jenis yang suka menghempaskan kan diri! tak kira ler kat mana2 pun. So, waktu dia nak minta makan kat ayah dia, sekali lagi dia buat macam tu! Apa lagi! Terlepas dan dahi dia terhantuk simen. Memang ummi alas dengan toto. Tp, mungkin disebabkan terkejut dan sakit...Husna menangis sampai tak keluar suara. Susah ummi nak cakap macam mana. Husna memang sejak dari dalam hari pun kalau dia menangis memang macam tu punya... Kata mak mertua "Slok". Menangis dengan kuat dan terhenti tanpa suara...itu yang ummi dapat katakan... Tp, yang ini paling lama...Sampai muka dia biru dan pucat! Ummi nak menangis dah... Ummi menjerit dan terus ambil Husna dari ayah dia. Tepuk2 belakang dia sampai dia menangis dan keluar suara! Takut sangat! Rasa nak gugur jantung ummi!.... Husna...jangan buat macam nie lagi ler.... Takut sangat ummi nie...

Tak lama lepas Husna dah ok, dia nak tido... Ummi letak Husna atas katil dan ayah tidurkan Husna... Masa Husna tido, ummi tengok2 gak... Coz, takut terjadi apa2 kat Husna...

7 kali peluk cium untuk Husna:

cintaKusayangMu on February 16, 2009 at 7:14 PM said...

husna..jgn wat cmtu lg kt ummi ye??ksian ummi takut smpi nk luruh jntung ummi...ish..nk kena gigit ngn aunty qis ni...hehehe

zieha on February 16, 2009 at 10:10 PM said...

panic jab auntie baca, nasib baik husna ok.Buat liana,,anggaplah ia sebagai cabaran ibubapa..myfiras pun kalau tk dpt sesuatu yg dihendakkan mesti melentikkan badan..lebam2,jatuh mmg perkara biasa,,tapi jgn dibiarkan selalu..sabo je lahh

Liana on February 16, 2009 at 10:26 PM said...

Tu ler Qis, bayang kan akak yang nampak muka dia berubah sikit2 jadi agak biru dan pucat..terketar2 dukung Husna.... Rasa macam pun ada....

Betul ler zieha, budak2 nie kalo lebab2 tu perkara biasa... Cam sy kan, jadi tarzen pun ada... Terjerit2 panggil Husna. Kalo cakap pelahan dia buat muka dek jer..Huhuhu....

SyaNa on February 17, 2009 at 10:04 AM said...

seronok baca kisah husna..
best kan kimmi ade permata hati utk dilayan..
adoii syahdu plak pagi2 ni..

aikk husna minum air sabun?? kang tersedu kuar bubble plak..hehehe

Liana on February 17, 2009 at 12:17 PM said...

Syana... Memang seronok... Tp, memang penat sangat. Kadang2 rumah pun tak sempat kemas.
Bila balik kerja, mesti terus nak ambil anak! Kalo tak masuk je rumah...huhuhu...sedih sangat!
hehehe...Husna suka buat cam tu... Bila dia tengok air sabun dalam tub mandi dia banyak, dia kaut masuk mulut! Geram ummi dia! Sedap jer dia hisap air sabun tu...

~Ummi Mujahid~ on February 19, 2009 at 7:13 PM said...

liana... tu kalu org trg kata selok tp bleh jd sawan tau.. my big bro masa kecik dulu.. pernah jd camtu.. lepas selok(nangis takde suara) tetiba lentuk cam tido.. rupanya mak kata tulah sawan.. kena terus basuh kaki cepat2.. bagi dia nangis balik.. barulah ok..

liana.. take good care husna tau.. pesanan ni 4 me too ;)

Liana on February 19, 2009 at 11:06 PM said...

Tu ler kak Tini... Sejad dalam hari Husna memang suka wat cam tu... Tak tau nak wat cam tu. Mak sy pesan suruh tepuk2 belakang dia jer...
Maksudnya kena basuh kaki dia cepat2 yer.. InsyaAllah lain kali sy ingat pesan akak ni... Tq yer...

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez