Monday, February 2, 2009

Birthday UmmiHusna

Salam,
Entry kali ni ada special sikit. Sempena Hari Wilayah ni ... ada makna yg lain buat ummihusna. Iaitu tarikh lahir Ummihusna... Tahun ni, tahun terakhir ummiHusna menyambut hari lagi dalam angka 2.Next year... angka 3 pulak! huhuhu... Dah tua rupanya ummiHusna nie...

Tahun ni tahun yang paling bermakna bagi ummiHusna. Ummihusna menyambung birthday kali dengan suami dan anak yang sangat2 dicintai... Kami tak de ler buat beso-besaran... Tak mampu ler... Cukup ler sekadar sederhana jer... Itupun hanya ummiHusna, Husna dan ayah Husna jer... Kami sambut di Genting. Dapat ler merasa tido di Genting.... Gembira tak terkata.

Ayah Husna nak buat supries kat UmmiHusna... Dia kata kita try ler... Ada bilik kosong ke tak. Kalau tak ada kita balik ajer... Lagipun Genting dengan rumah dalam setengah jam ke 1 jam jer... Tak jauh sangat... So, pagi Ahad tu...Berkemas bagai nak rak ler.... Semua barang ummiHusna bawa. Tetiba ayah Husna cakap, cam ne kalau dah tak de bilik kosong? Anag bukan apa... siang kat ayang... penat2 kemas dan pack barang, tetiba hampa. Sedih jer dengo... UmmiHUsna kata, tak per ler bang...Kalo ada rezeki ada ler... Pada hal dalam hati tu...huhuhu... Sedihnya...

Sampai jer kat sana, nak cari parking pun dah susah... Bila naik jer kat lobi hotel... Terkejut badak ummiHusna... Ramainya manusia... Dalam hati kata dah sah ler tak de bilik! So, ayah Husna gi ler kat kaunter pertanyaan... UmmiHusna dah malas dah.... Dengan hati yg sedih duduk ler kat bangku yg disediakan... Pulak tu Husna nak susu... Baru jer tuang air panas... Ayah Husna datang.... Yang, tak de bilik kosong ler... UmmiHUsna pun jawab...tak de tak per ler...Tak de rezeki ler... Terus nak buata susu. Pastu ayah Husna kata, jom buat susu kat bilik! Hah? Bior betol! Kata tak de kosong... Kata UmmiHusna terpinga2.... Ayah Husna pun tunjuk ler kuncing ala-ala kad pengenalan tu.... MAsa tu...cam nak pelok je suami ku itu! Rasa gembira sesangat.... Coz, dah lama teringin nak bermalam di genting....
Tq darling...
Love u so much...
And Husna juga...Ummi sayang sangat kat Husna...

**************************************************************************************

Habis cerita birthday Ummi....
Sekarang cerita pasal Husna pulak.... Sejak Husna dah 10 bulan ni... Husna dah pandai berjalan 3 @ 4 langkah ler... Dah tahu nak merajuk. Dah tahu orang marah... MArah jer mencebik dan menangis... Manja sangat...Dah yang terbaru ni...Husna dah tumbuh gigi! Lama ummi dan ayah Husna tunggu... Akhirnya bila dah 10 bulan baru tumbuh!

Pasal makanan pulak! Husna kurang nak makan nasi ler... Pening kepala ummi fikir... Bila masak jer, membazir jer... Dia makan 2 @ 3 sudu jer... Pas tu tak nak! Tp, kalo makan bubur McD...suka sangat...huhuhu...

3 kali peluk cium untuk Husna:

~Ummi Mujahid~ on February 3, 2009 at 7:11 PM said...

Salam liana..

hepy belated befday ye..
moga terus bahagia hendaknya ke akhir hayat..

husna dah tumbuh gigi?? samalah dengan mujahid.. ptg ni kak tni masukkan hujung jari, terasa keras2 gigi mujahid tp baru sebatang.. yg satu lagi belum keluar penuh..
:D suka sgt bila tau td..

zieha on February 3, 2009 at 8:38 PM said...

Happy belated besday to husna..semoga menjadi anak yg soleh..my firas gigi semua dah tumbuh..Bila sebut pasal gigi nie,ingat pada firas yang selalu nk masuk kan benda dalam mulut, pantang nmpk benda depan mata..semua nk gigit..geram dibuatnya,check punya check..rupa2nya nk tumbuh gigi, patutlah gatal nk gigit semua benda..ahaksss

cintaKusayangMu on February 4, 2009 at 8:53 PM said...

hepi belated besday ummihusna....
smoga pnjg umur n dicurahkn rzki yg halal.....
dh nk msuk angka 3 ye??ape lg...plan la 4 next baby la...heheh

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez