Tuesday, February 10, 2009

:: UmmiHusna tengah sedih ::

Salam,
Sebenarnya ummi tak tau ler nak cerite kat sini ker? Coz, blog ni, sebenarnya untuk Husna. Tp, bila fikir balik, boleh ler tepek kat sini. Selain dari berkongsi dengan suami tersayang blog ni juga boleh ler jadi tempat ummiHusna luahkan apa yang ummi rasa.
Sejak dua menjak nie ummi semakin dah tak heppy kerja kat sykt sekarang nie! Rasanya boss ummi semakin ambil kesempatan ke atas diri ummi yang tak banyak cakap! Rasanya ummi dah tergolong dalam kes penderaan pekerja! Entah ler.... Sejak dua menjak ni juga, ummi kena handle semua sorang2. Bayangkan, 4 compeny ummi kena handle sorang. Tak menang tangan ummi dibuatnya. Itu tak termasuk, buka pintu, angkat telefon, ambil surat, fax, fotocopy dan macam2 kerja yang remeh ler...
Bila ummi pikir dalam keadaan ekonomi yang tak stabil ni, ummi takut nak buat keputusan. Ummi takut nak cari kerja lain. Jalan yang ummi nampak, kerja dengan kerajaan. Tp, dah banyak kali minta, tp GAGAL jer memanjang! Minta KPLI dah masuk kali ke-5 pun GAGAL jugak! KEna mandi bunga kot...hehehe....
Ummi berharap tahun ni membawa lebih erti bagi ummi. MUdah-mudahan Allah permudahkan semuanya. Hanya DIA yang maha mengetahui di atas apa yang berlaku ini!
Ummi juga nak cerita, semasa balik tadi tayar motor pancit...Huhuhu...penat giler jalan di lebuh raya tu...RAsanya ade ler hampir 1km nak sampai ke bengkel moto! Giler ler.... Balik rumah, adei...sakit semua sendi dan otot. Rasa macam baru lepas marathon jer.... hehehehe
Ok ler...nak tido. Dah tak larat ne... Selamat malam...
Assalamualaikum...

9 kali peluk cium untuk Husna:

afne said...

to ummi husna, jgn sesedih k. insyaallah ada peluang lbh baik utk kimm nnti.

~Ummi Mujahid~ on February 11, 2009 at 4:00 PM said...

ummi husna..

jgn sedih2 sgt... nanti hodoh muka tu husna tgk.. dah x lawa.. dah x comel.. :D

insya Allah bakal datang rezeki dari sumber yg tak diketahui..

Liana on February 11, 2009 at 4:57 PM said...

Tq, Afne... Harap2 cam tu ler... Coz, memang dah tak tahan kerja kat sini...

Tq kak Tini, hehehe... Betul tu kan.. Dah ler xcomel, bila sedih bertambah lah lagi xcomel...Sy pun berharap ada lebih baik di masa akan datang.

cintaKusayangMu on February 11, 2009 at 6:03 PM said...

sbr kak..mgkin ader hkmah yg kita xtau disebaliknye....

SyaNa on February 12, 2009 at 9:36 AM said...

sabar ler kimmi..doa je yg terbaik..kite pn asyik la gagal amik exam nk masuk gomen..nyampah..

kimmi yg tolak motor ke hubby?? hati2 bwk motor ye

Liana on February 12, 2009 at 2:14 PM said...

Tq yer mummy Qis...

Doakan akak tau... HArap dapat ler kerja baru dalam masa terdekat ni.

Tq yer Syana,

hehehe...same ler kita yer...Hubby yang tolak moto. Mana kimmi kuat tolak moto..hahaha...

rosmona on February 14, 2009 at 1:48 PM said...

sabar..setiap yg terjadi @ berlaku Allah ada sbb yg tersendiri..Allah takkan menguji ummi husna kalo ummi husna tak betul2 kuat..sabar ye..mona pernah dapat dugaan yg lebih berat dari ni..tp Allah tunjukkan hikmah disebalik semia tu bkn dalam masa terdekat..jgn pening2..jgn susah2 ati..taking care tau..senyom sket..

leily's|ummi alya husna on February 15, 2009 at 1:03 PM said...

tiada ayat yg penyedap yg biasa didengar, iaitu sabar..
sabar wlpn perit, tp itulah hakikatnya. saya dulu pun acapkali gak itv. goverment..Alhamdulillah, akhirnya berjaya wlpn x setimpal ngan kelulusan. InsyaAllah, akan dtg nk mohon jwtn lain plak.. jwtn skrg pon sakit kapla jee....

Liana on February 16, 2009 at 5:47 PM said...

Tq yer Rasmona....
Memang betul tu... UmmiHusna pun harap Allah akan tunjukkan Hikmah dikemudia hari...

Tq, kak LAily... Tu ler...Sy pun masih ingat pesanan akak masa sy gagal KPLI dulu! Memang utk sabar tu...terlalu perit dan sukar sangat!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez