Tuesday, August 25, 2009

::. Menu Berbuka .::

Salam...
Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-4 kita berpuasa....
Perasaan berpuasa kali nie? huhuhu....
Sungguh mencabar.... Mencabar dengan anak kecilnya....
Mencabar dengan memasaknya...hehehehe
Kalo masa dia kecil, ummi just letak jer kat tilam dia...
Idok ler dia bangun! Tp, sekarang....
Orang makan...dia makan.... Siap boleh main2 lagi....
Berterabur nasi 1 rumah! Adoi hai...anak ummi!
Macam2 kerenah anak ummi nie...
Korang...masa berbuka masak ke beli yer?
Ummi kadang2 masak, kadang2 beli....
Sampai rumah dah pukul 6++... Rasa lepak gak terkejar2 nak memasak.
Cam semalam, sampai rumah 6.15ptg!
Terus jer capai periuk dan keluarkan sotong.
Siap masak, tepat2 pukul 7.15ptg.
Itu masak simple jer tu.... huhuhuhu....
Letih o.... HAri ni? Masih terpikir2 nak masak apa!
Rasa macam nak masak sup!
Tp, tengok ler...apa yang jadi nanti....hehehe
Selamat berbuka puasa....

9 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on August 26, 2009 at 6:17 AM said...

bab2 pikir nk masak apa neh mmg pening kan? =)

Nana on August 26, 2009 at 8:23 AM said...

hehe..mh penat kan..kita ni mak yg dah masak tinggal tlg2 apa yg patut je..tu pun smpai umah dah melepet

SyaNa on August 26, 2009 at 9:59 AM said...

nasib la aku blk awal bln pose ni. 4.30 bleh la masak..kalo tak mmg kena beli la
buat sup ayam + sayur je kimmi
lengkap da. pastu sambal belancan
wallaaaaweyyy

intan izani on August 26, 2009 at 3:27 PM said...

dah jadi tgjawab isteri memasak
pagi2 dah pk nak masak ape kan..

;)

Diarihatiku1976 on August 27, 2009 at 11:46 AM said...

samalah kita.. mujur gak bulan posa ni balik awal.. tapi memasakkan untuk org yg berpuasa dapat pahala sama ngan org yg berpuasa tu kan

Manjaku on August 27, 2009 at 12:47 PM said...

Jiey... tu ler... memang masalah besar tau!

Nana ... hehehe... kalo dok sdn lagi ler...


Syana... Pernah gak buat cadangan cam tu... tp, cam di tolok jer...hahaha


Intan ... Tu ler...


Diarihatiku... Betul tu... Memang kalo boleh nak kejar2 tu semua...

Ayu Jaffar on August 27, 2009 at 12:48 PM said...

kalo dpt balik awal bestkan... takla kelam kabut nak masak

Liana on August 28, 2009 at 5:07 PM said...

Kak Ayu betul tu... Kimm kat sini dah ler sorang jer. Pun tak boleh nak awal lagi.. Maklum ler...kerja servis...servis nie...hehehe

rosmona on September 2, 2009 at 8:32 AM said...

ummi, saya pon sama mcm ummi.. terkejr2 balik umah nk masak... cadang dari opis nk masak lain. tp bile dh sampai umah tgk jam, lain plak menu yg jadinyer..huhuhu..

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez