Wednesday, August 19, 2009

::. 1 TaHuN 5 BuLaN .::

Salam.... Apa kabar semua yer.... Lama ummi menyepikan diri! hahaha... Macam ler orang terkenal lak yer... Lately nie banyak benar yang terlaji dan kena ummi buat! Kadang2 fikir macam tak cukup masa lak pula! Cuma nak beritau kawan2 semua... Ummi dalam proses diet! Tolong doakan agar ummi berjaya turunkan berat badan yang naik dengan jayanya nie! Nanti ummi cerita apa yang ummi ambil untuk program diet nie.... Ok, habis cerita tentang ummi. Nak cerita pasal budak genit nie pula! Ini ler anak ummi yang dah pun masuk 1 tahun 5 bulan! Kejap jer kan.... (ayat standert). Sejak dah semakin besar nie, Husna suka sangat memanjat. Apa sahaja benda dia nak panjat. Suka mencuba apa pun benda... Sifat semulajadi budak2 seusia Husna! Kalo di larang... akan terbantutkan perkembangan mereka! Tp, kami Husna ler...sekain kita larang semakin suka dia buat! Huhuhu...Kamu ikut perangai siapa nie.... Hahaha.....


Ini hasil gambar yang ditangap secara candit! Tp, masa Husna buat aksi merbahaya nie... ayah dia ada! Dok belakang dia tu! Huhuhu...anak ummi nak jadi bomba ker.... Sejak dua menjak nie... ini ler aktiviti wajib dia. Dok depan tingkap tu! Bukan per... cuma tengok kereta2 yang lalu lalang jer... Suka beno dia! Selain daripada aktiviti panjat memanjat, Husna gak suka baca buku! Tp, bila baca buku...mesti nak ummi atau ayah dia bacakan.... Paling suka kalo dapat buku2 bergambar. Lebih suka kalo ada gambar kucing.... huhuhu...menjerit...bunyi kucing.... Jangan tak caya.... Husna pandai tiru bunyi kucing tau! Memang peminat fanatik kucing budak nie..... Ops, ummi tak ingat pulak pernah cerita ker tak...Maklum ler...dah tua...hehehehe.... Husna tido awal tau! Kol 8++ dah muka sememeh nak tido! Bangun kol 7.30pg. Benonya kol 6++ dia dah nak bangun! Tp, ummi baring sebelah dia...tepuk2 bontot dia...tido ler semula! Kalo dia dah bangun, nanti nak layan dia! hehehe


MAkan pula seperti sebelum nie... Semua orang makan diapun nak makan! Semakin terrer menyup nasi ke dalam mulut sdn! Sebelum nie banyak yg tumpah dr yang masuk mulut! Tp, skrg...boleh percaya ler...kenyang dia makan sdn! Susu pula, masih lagi dengan Enfagrow! Setakad nie, Husna minum yang honey! Tiap2 malam, mesti 1 @ 2 kali dia minta susu! Sekali minum... paling kurang 6oz! hehehe... MAsih kuat menyusu! Oh 1 lagi... Husna dah pandai panggil ummi.... Walopun cuma bunyi...mi..mi... JAdi ler.... Cam mee pulak yer... hahahaha.... Budak cinonet nie...sungguh pandai bersosial yer.... Dia boleh bergaul dengan siapa ajer... Mula2 tu dia akan malu2 kucing! Tp, bila 10min ke gitu...hahaha...Dia boleh main dah! Hermmmmm.... Husna juga sangat suka dengan baby tau! huhuhu.... Adak itu bermakna, ummi kena beri adik pada Husna? Persoalan yang tak terjawab! hahahaha.... HAri tu, sepupu dia yang baru lahir datang rumah! Huis bukan kemain lagi dia! Baby nangis dia pun nak tengok. Siap boleh baring sebelah baby! Main pun nak dekat baby! hahaha... Boleh di harap nie!




Ini pulak, Husna ynag seksi meksi! Sejak akhir-akhir nie...Husna amat susah nak pakai pakai pampers, baju dan seluar... Siap boleh gaduh2 dengan ummi dia! Ni 1 lagi...Ummi kena ler mencari pampers yang seluar tu! Sebelum pindah hari tu ada lagi 1 bungkus, tetiba entah mana ler ummi letak! Kalo dah pakai pampers, nak pakai kan seluar...relex kejap yer... Pastu pakaikan seluar... Nanti kejap lagi baru ler pakai baju... Kira2 mau ambil 5-10 minit juga ler... Hehehe.... Sambil2 pakai baju, nak main ler dulu.... nak tu ler...nak nie...ler.... BAnyak nya permintaan!



Husna nie... tengok gayanya amat peramah! Cam siapa yer? Kat rumah tu...mulut dia jer.... Ajak berbual ler... ajak main ler... menangis ler.... Kalo orang bercakap, dia dah pandai mengajuk! Walo pu guna bahasa german dia tu... Ok ler... Ada perkembangan! 1 perangai yang tak ubah2 sejak dulu! Kalo dia nak sesuatu tu... dia mesti dapat! Adoi...hai anak ummi! Kalo tak dapat sialer...meraung cam kena dera! HArap2 perangai ni, akan berubah sikit masa nanti! Husna nie amat berhati perut tau! Kadang2 ayah dia saja jer nak kenakan dia! Ayah dia buat2 ler pukul ummi dia. Nanti ummi dia buat2 ler menangis.... Tau tak apa dia buat? Dia punya menjerit2 tak kasi buat cam tu! Nanti kalo buat2 menangis, dia akan beri isyarat ayo...tak tau... Siap dengan tangan dan mulot dia sekali.... NAnti kalo ummi dapat ambil gambo...ummi tepek sini yer....


Ini ler dia rupanya Wan Nur Husna ketika berusia 1 tahun 5 bulan.... Budak yang paling senang nak tido... Tepuk2 bontok dia...Terlena...dengan ummi dia sekali selamat.....




10 kali peluk cium untuk Husna:

rosmona on August 19, 2009 at 8:21 PM said...

eeee... geramnyer tgk keletaH HUSNA... ummi mesti penat nk jerit kan..

Nana on August 20, 2009 at 8:00 AM said...

hehe..kimm husna sama mcm damia pandai wat bunyi kucing
pastu klw dgt kucing dlm tv dia ckp "ha meow..cak..cak..cak..dia wat panggil kucing.heheheh

Liana on August 20, 2009 at 9:01 AM said...

Rosmona..... Adoi hai... HAri2 Husna...Husna... Pastu pandai...dah buat salah tu, buat muka tak bersalah sambil senyum-senyum!

Liana on August 20, 2009 at 9:02 AM said...

Nana, rasanya kan ramai budak2 suka kucing kan. Comeljer damia wat cam tu :)

SyaNa on August 20, 2009 at 10:34 AM said...

aiyoo kimmi..gayat aku tgk husna panjat
hehee
selamat berdiet :D

Liana on August 20, 2009 at 1:52 PM said...

Syana, gitu ler anak dara ku... NAsib baik rumah tu tingkat 6. Kalo tinggkat 24? huhuhu.... Ni dah dekat 4 hari dia tak memanjat. Lupa kot! hahahaha

mama_umar on August 20, 2009 at 2:21 PM said...

husna..husna..comel je dgn tight manjat grill ye..slmt berpose utk ummi & famili ;)

cintaKusayangMu on August 21, 2009 at 11:07 PM said...

husna..manyak cekci la u...jgn smpi darwishes skodeng lak nnt...hehehe

Wan Anis Sorfina on September 3, 2009 at 12:52 PM said...

lawa montot.. ada mickey! yayyyy!

Liana on September 3, 2009 at 1:04 PM said...

Mama Umar... hehehe... itu ler anak dara ummi...


Qis,
Tak per...darwishes kecil lagi...hahahaha


Wan,
makasih...hahahaha

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez