Monday, August 10, 2009

::. Husna Lagi... .::


Salam... Memiliki anak yang aktif kadang2 buat kita rasa tersangat ler letih. Kadang2 kita tak cukup masa nak melayan kerenah anak kita. Bagi ibu2 yang bekerja lagi ler... Tersangat ler tak cukup masa! Tp, anak itu anugerah! Ceh wah! Macam ler ummi baik sangat kan! Minggu lepas (7/08/09) pertama kali Husna menconteng di kertas yang ummi beri! Wa...Dah pandai melukis anak ummi! Sekarang ni, pantang nampak pen! Mesti dia minta kertas untuk tulis! Perkembangan Husna semakin hari semakin pantas! Ummi risau sangat jika ummi tak tau akan perkembangan yang berlaku terhadap Husna! Maklum ler... Hantar dia pukul 8.00pg ambil kol 7++ mlm! So, banyak masa di di "sekolah".


Hah... Nie pulak, salah satu aksi kartun yang Husna gemar sekarang! Memang minat giler... Ada 5 set yang ayah Husna downlod dr website! So, tak yah ler beli! hahaha... Husna paling suka... kartun tu...tengah menari2nari...tetiba dia baring! huhuhu... Menjerit giler itu budak! PAstu.... nampak tak selimut merah yang kartun tu pegang! Sekarang bangun tidu jer...mesti bawa selimut! Ikut katun tu ler... Bawa ler ke mana2.... Lawak kan.... Sekarang lagu McDonal, dah tak main lagi dah.... Dia buat tak layan jer laju tu! Ada 1 lagi yg dia suka kisah binatang! Binang yang paling dia suka kucing! Pagi2 kalo nak gi "sekolah" jumpa jer kucing dia menjerit2 panggil kucing! Kadang2 dia kejar, sampai takut orang tu!

Ini ler tingkap yang dia suka duduk! Pagi2 kalo dia menangis tu...letak jer kat sini! Senyap ler dia! NAsib baik ada grill tu! Kalo tak risau gak! Abaikan suasana yang tak menyenangkan mata yer... Naik beritau nie... Husna sekarang panggil ummi... "mama".... "amma"... Tp, tak per... pelan2. Kalo nak tido dia cakap "dodo". Huhu.... Cepatnya masa berlalu. Sekarang dah mula tau takut tau! Patang dengar bunyi2 yang kuat dr rumah atas! Mula lah dia mencari ayah atau ummi dia! Ataupun dia tutup muka dengan selimut dia! Husna juga sekarang dah pandai...bila naik kereta duduk kat carseat dia! Tp, kalo dia mengamuk.... huhuhu...dia tarik2 badan dia nak turun! Itu ler Wan Nur Husna. Memang ganas tau ini budak! Paling dia suka lelaki! Kalo lelaki tu...dia tengok jer... Kalo orang tu nak ambil dia tak nak! Husna juga suka kat baby tau! hahaha... Ok ler...sambung esok pulak! Ummi nak balik nie....




4 kali peluk cium untuk Husna:

zieha on August 10, 2009 at 10:38 PM said...

kaler hijau nie membuatkan k.zieha teringatkan tshirt hawkett tu..ekekkee..nak hijau..nak hijau..
perkembangan anak2 mmg menghiburkan..letih pun..layan je lah..hehehe

Ayu Jaffar on August 11, 2009 at 2:00 PM said...

aktif sgt ye...husna bole geng dgn kak yaya nie

tapi kn kimmi kalo dia tdo sunyi sepi kn rumah.... takde lah mama/ummie nk jerit "JANGAN" :p

SyaNa on August 11, 2009 at 2:51 PM said...

sonok baca kesah anak2 korg..mmg la letih nk layan kan..tp da nama anak sdiri, layannnn je la kan..

Manjaku on August 11, 2009 at 5:35 PM said...

kak Zieha... Cam ada harap jer...warna hijau tu!


Kak Ayu, hahaha...betu tu! tp, rindu pulak kalo senyap jer...

Syana, Tak per...nanti ko ada anak pasti merasa nie semua. Apapun kena layan kan jer lah.. Dia ajak main sorok2 pun ku turutkan juga!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez