Saturday, August 1, 2009

::. Dia Dah Besar .::

Salam....
HAri ni permulaan bagi bulan 8... Cepat benar masa berlalu...Bulan nie...Husna akan masuk usia 1 tahun 5 bulan!Dah besar dah anak ummi...Bila tengok telatah Husna di rumah...happynya ummi...Kadang kala, boleh tergelak besar melihat dia menari, ketawan dan bermain...Kadang-kadang ummi rasa sedih pun ada...Sebak wey! Serius ummi sebak bila lihat muka dia...Terutama bila dia tidor...Dalam hati... ini ler insan yang ku kandungkan 9 bulan 5 hari tu!Insan yg tak reti dok diam dalam perut ummi dia....Setiap minit pasti dia menendang ler...mengeliat ler... berpusing ler....huhuhuhu....lengguh ummi dia....Tp, tu ler...bila dia dah lahir.... kita rindu suasana cam tu!
Husna sekarang dah pandai minta makan...minum....Walaupun guna bahasa jerman dia tu!Tp, ummi faham apa dia nak...Kadang2 tu tak terlayan gak!hehehehe...Sorry yer anak ummi....Suatu hari tukan... Ummi dan ayah balik agak lambat...Kol 7.30mlm baru sampai rumah... Ummi nak masak malam nie....Tetiba Husna nampak mangkuk dia makan...Terus dia minta makan... Beriya-iya dia minta!Kat rumah pula masa tu tak ada roti!Yang ada cuma tempeyek! huhuhuhu...Ummi nak nangis masa tu! Last sekali ayah dia ajak makan tempeyek sambil tengok tv.... Sib baik Husna dengar kata...Makan ler dua beranak tempeyek tu! Nasib baik juga ummi masak ringkas jer malam tu! Mee sup jer... Bila siap jer masak, nak beri dia makan...nampak jer mangkuk dia...dah jerit2! PAstu dia makan dengan tahap kelaparan yang amat sangat....
Di atas tu...semua orang tau kan.... Sekarang ummi nak plan makanan yang terbaik untuk Husna... Ummi nak Husna membesar dengan sihat! Ummi harap, apa yang ummi hajatkan akan tercapai... Pada ayah Husna, sila beri sokongan moral untuk ummi yer...Demi anak kesayangan kita tu! hehehe
Ok, selamat berhujung minggu korang semua.....



0 kali peluk cium untuk Husna:

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez