Thursday, August 6, 2009

::. Minat Husna .::

Salam semua.. Diam tak diam dah masuk hari Khamis yer... Lama beno ummi tak update blog Husna nie... Dah nampak gak ler sawang-sawang... hahahaha.... Bukannya apa, lately nie ummi sibuk memanjang... Dengan persediaan untuk booth di Kajang, ahad nie... Dengan masalah2 yang berkunjung datang dan pergi.... Dengan macam2 ler... Memang terlalu tak cukup masa! Hari nie... Ummi curi2 masa untuk update gambar Husna yang terbaru. Ummi ambil gambar nie masa 3/8/09 hari tu! Terperam jer dalam beg.... Kerja kat office pun melambak-lambak... Kawan2 pun dah tau kan, ummi tinggal sorang jer kat office nie! JAngan ler pula kata ummi merunggut, sampai kata nanti rezeki tak berkat! Ummi just melepaskan apa yg terpendam yer... Dan apa yang terjadi kat office nie... Jangan ler kata cam tu yer... Sedih tau! Tp, tak per...Ummi maafkan orang yg berkata cam tu! heheheeeeeee....




Oh lupa nak inform, sekarang nie...Husna dah nak masuk 1 tahun 5 bulan... Kejap kan... So, coret2 ummi hari nie nak cerita pasal minat dan perangai Husna! Panjang tau N3 nie... So, korang layannnn jer lah yer.... Husna sejak dari kecal lagi memang minat kat komputer! Dia suka tengok monitor, mouse, keybord dan segala macam benda yang ada di komputer! Dulu masa Husna kecil, ummi letak di lantai jer komputer tu! Maaf ler...kami tak ada Notebook! Itu ler komputer cabuk masa kami belajar lagi! Bila ummi letak atas meja, anak dara tu sebuk nak panjat kerusi dan main komputer! Dia amat berpuas hati kalo dapat duduk kat kerusi tu sambil pegang mouse itu! Kalo ayah atau ummi bukakan lagu budak2 ker...lagi ler.... Memang senyum memanjang! Sangat comel tau kalo dia wat camtu! Buat masa ini, ayah banyak downlod lagu2 kanak2, kartun yang boleh menarik minat Husna untuk belajar! Ummi tengok, Husna paling suka tentang haiwan, kartun nyanyi2 dan menari.


Tengok tu kalo tak caya... Husna leka kalo dapat komputer... Tu dia tengok iklan Digi! Ala...iklan yang 3 ekor orang menari-nari tu! Selain daripada komputer, Husna juga suka mengemas Hahaha... HAbis dia bawa keluar pampers dia, tuala dia...pastu beri kat ummi suruh simpan balik! Bijak anak ummi! hehehe... Ada tu...dia ambil pampers dia dan buang kat bilik air! huhuhu...Mahal nak oi...pampers tu! Kadang2 ummi tak perasan, dah basah pampers tu! Husna juga sangat berdikari! Semua nak buat sendiri! Sampaikan pakai baju dan seluar pun nak buat sendiri! Kalo tak boleh pakai, menjerit2 dan menangis dia! Cam ner tu! Lupa pulak nak cerita! Husna suka sangat memanjat! Kalo sofa tu..dia bukan duduk kat seat dia! Tp, duduk kat bahagian tangan sofa tu! huhuhu! Moto menan Husna tu... Dia boleh berdiri kat tempat duduk dia sambil tersengeh2!

Satu lagi habit Husna... Dah pandai buka pampers sendiri! Suka dia kalo tak pakai pampers! Ada harapan untuk tak pakai pampers awal! Tp, bukan sekarang! Dia masih belum reti nak cakap bila nak syi..syi atau po..po lagi... Satu hari tu kan..tak perasan bila lah dia buka pampers! Dia main tonggeng2! Tetiba nampak tut dia! ha? kalang-kabut ummi pakaikan pampers! Takut dia kecil berterabur! Kalo perasan tak per, kalo tak? Cam ner! huhuhu Kalau makan pun dia nak suap sendiri! Dah pandai pegang sudu, cuma kalo dia suap ke mulut tu... Banyak yg tumpah dari masuk! Alhamdulillah, sekarang kuat makan. Gembira sangat ummi! So, bila balik kerja jer..mesti ummi belikan dia nasi dulu! Tak mau dia menangis minta makan! Sedih oi... Dah kenal gambar2 binatang tau! Paling dia suka tengok gambar kucing! Kalo ummi atau ayah tanya mana kucing...cepat2 dia buka muka surat yang ada gambar kucing! Ummi ingat nak belikan buku yang jenis kad bord tu! Keras sikit! Tak ler terkoyak ajar... Husna juga dah mula nak bercakap... Cam susu dia sebut DUDU, Tidur dia sebut DODO... Apa lagi yer.... Next N3 nanti ummi tunjuk pula lagu2 yang Husna suka yer...



0 kali peluk cium untuk Husna:

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez