Wednesday, November 11, 2009

::. Semakin Banyak Akal .::


Salam,
Ini berita Ahad lepas... hehehehe... Baru nak update...
Sejak dari minggu lepas bermulalah kisah berdikarinya ummi dengan Husna...huhuhu...
Ayah Husna ada projek sampai bulan Januari 2010!
Memang tiap2 Sabtu dan Ahad kena kerja!
So, ummi dengan Husna kena berdikari agar kami tak de lah memerap kat rumah 24jam kan?
Lebih2 lagi budak cinonet kat atas tu!
Kalo dok rumah jer...mula ler dia buat perangai!
Semua tak kena! Sesekali terpikir...betul juga orang2 kata...
Masa mengandung jangan asyid jalan2 jer...
NAnti anak pun ikut juga! hehehehe

So, Ahad lepas... ummi dan Husna pergi ler ke IKEA...
Saja jalan2 dan beli2 ler sikit2.
Yang paling geram tu... Dia mengis sekuat2 nya kat Ikea tu!
Macam kena dera jer gamaknya...
Adoi hai...semua orang tengok jer...
Ummi sedaya upaya memujuk dia
Bagi susu tak nak, duduk kat stroler tak nak...
huhuhu....
Lama2 dia tertido kat stroler...


Lama gak dia tido...Memang lena ler...
Sempat ummi dia sambar 2 helai baju dia...
Husna bangu kol 1.30...
Lepas makan2 kat A&W kami balik naik teksi!
Siab baik Ikea tu dekat jer... Tu pun kena tambang RM 7.00 tau!
Ok, habis citer aktiviti hari minggu kami!
Nak cerita ermmmmm...
=

=

=

GENG!
Korang semua sure tau apa itu GENG!
Mesti korang cakap, alal dah lapuk... Orang lain dah lama dah tengok!
hehehehe
Serius ummi cakap, dulu memang nak sangat bawa Husna gi tengok GENG kat pawagam!
Tp, bila pikir Husna yang "angin" jer 1 badan...tak nak ler bawa!
So, 2 minggu lepas ummi nampak orang jual CD nie...
Just bawa ler Husna tengok2... Bila dia nampak jer Upin & Ipin...punya ler suka...
Lalu ummi pun belikan ler....
TAPI... MAsa tu tak adict sangat!
Ini mula minggu nie ler...
Bangun pagi, nak tido, balik sekolah... Husna cakap...
kak..kak..kak.. sambil tunjuk tv!
Pastu buat aksi katak melompat! Aksi yang paling dia suka!
Dah 2 malam dah tak tengok cite "Nenek Kebaya" dan Berita! huhuhu...
Nak tengok cite lain kena tunggu dia tido!
Kalo tak mengamuk dia bila kita tukar cite lain!
Ada kah... INI BERMAKNA UMMI KENA BELI TV 1 LAGI?
HUHUHUHU

3 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on November 11, 2009 at 5:40 PM said...

takde la lapuk sgt..
jiey lagi la..
smpi la tak tgk2 citer tu..
=)

Manjakusayang on November 11, 2009 at 6:22 PM said...

Jiey... hehehe... tak lapuk yer? Tp, ok ler cite tu! Antara kartun yang hidup watak dia!

Ayu Jaffar on November 12, 2009 at 8:45 AM said...

kimmi,

husna sebok dgn upin & ipin ye....kak yaya kt rumah tu pagi ptg siang mlm dok sebok nk tgk cd. ada 2tv pun susah mama nk tgk....erkkkk agaknya kena beli 3tv kut :p

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez