Wednesday, November 18, 2009

::. Cicak .::

Salam...
Cicak... Selama ni kan ummi tak ler risau sangat pasal binatang nie...
Tp, kejadian semalam buatkan ummi terkejut sesangat!
Semalam balik kerja terus ambil Husna kat Taska...
So, bila masuk aje kat rumah tu...
Lampu dekat pintu depan tu rosak, so ummi masukkan dulu ler...
Tujuan nak buka lampu kat dapur!
Tinggal ler HUsna yang tengah buka kasut dia!
Husna ni pula semua benda dia memang nak buat sdn!
So, biar ler dia buka kasut dan susun kasut dia kat rak kasut!
Pastu ayah Husna nampak cicak!
Ayah cakap kat Husna... " Husna...apa tu... cicak..."
Husna takut ler...
Tp, Cicak tu diam jer.... Tak ler jalan...
Ayah pun letak baju hujan dan beg!
Tetiba, Husna terpekik terlolong...
Menjerit2 dia sorang!
Ummi punya ler takut, ingat dia tersepit ker apa!
Terus ummi kerjar dia...
Rupanya...cicak tu bergerak ke arah Husna...
TETAPI... buat pengetahuan semua...
Cicak tu, bukan pun dekat beno dengan Husna...
Nun...kat dinding sebelah depan dia...
Baru ler ummi tau... Husna takut beno dengan cicak...
hehehehehe....
Ops! lupa...nak tau cam mana Husna nangis?
Husna menangis sampai keluar air mata!
Masa ummi dokong dia tu kan, dia kepit ummi!
Takut beno ler tu!
His..his..his... Husna...Husna...

10 kali peluk cium untuk Husna:

rosmona on November 18, 2009 at 5:50 PM said...

ooo.. tajut cicak rupenyer.. hahah ummi, lucu la..

psstt.. : jiran sebelah umah tak marah ke husna nangis tu..? ekekekek gurau sajer..

mama uzma on November 19, 2009 at 9:52 AM said...

hihi...
betul2 takut husna tuh..
mesti comel je muka husna nangis..
x pe husna..klu auntie pun auntie takut...

mama_umar on November 19, 2009 at 10:15 AM said...

jgnkan husna,aunty pon geli dgn cicak,ekekekeek

Cho Zila on November 19, 2009 at 10:41 AM said...

>>salam anak akak tak tau lagi tapi lipaspun dia takut... akak lak lipas leh tahan tapi tikus takut.. memang naluri kita gituler kot..

Nana on November 19, 2009 at 12:43 PM said...

ei mmg geli la ngan cicak ritu tgh2 basuh pinggan cicak jatuh dlm singki menjerit ibu damia ni mcm kena histeria.

ku tak sempurna on November 19, 2009 at 3:09 PM said...

tu baru cicak...
camana la husna nangis klu nmpk biawak...

errrr.... takuuuuttttt

Manjakusayang on November 19, 2009 at 5:06 PM said...

Mona :
hehehe... Tak tau nak letak tajuk per... Jiran sebelah? lama tak jumpa..hehehehe

Mama Uzma :
Memang takut! Ler... Takut cicak juga yer... Boleh kawan ler...

Mama Umar :
hehehe... Ramai gak takut cicak :0

Manjakusayang on November 19, 2009 at 5:19 PM said...

Cho_zila :
hehehe... Lipas? Sama ler...Lipas pun dia takut! Rasanya yang seangkatan seranga yg bergerak dia takut kot!

Nana :
hahahaha... Menjarit yer... Tapi, kadang2 kasihan kat cicak yg tanggal ekor dia kan?

TKS :
Entah2 jumpa biawak dia kata cicak juga kot! hehehehe

zureen @ mama on November 20, 2009 at 11:29 AM said...

Zureen yg beso ni pun geli cicak gak..he3

zieha on November 22, 2009 at 3:50 PM said...

salam liana
kalau anak i jumpa cicak siap halau cicak tu..nmpknya husna kena berani skit..jgn takut2..

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez