Sunday, November 29, 2009

::. Perhatian .::

Salam...

Hari ini 29/11/2009. Ketika ummi menulis ini juga usia Husna 1 tahun 8 bulan. Dah 4 hari ummi duduk rumah menjaga Husna. Coz, Taska tutup dari hari Khamis sampai Ahad. 4 Hari ini banyak mengajar ummi dan banyak yang menginsafkan ummi.

Perkara yang buat ada sedikit sebak di hati ummi ialah tentang Husna. Selama ini, Husna banyak ragam. Banyak cerita. Tp, bila ummi seharian duduk rumah dengan dia... ummi dapat rasakan yang selama ini dia banyak buat hal sebab Husna rasa dia kurang perhatian! Bila ummi dengan ayah dia pergi kerja, dia rasa dia kena tinggal. Dia rasa dia tak dapat kasih sayang sepenuhnya di rumah! Itu pendapat ummi! Sebab apa ummi kata cam nie? Sebabnya, semasa ummi dok bertapa dengan Husna nie...Husna AMAT senang diurus! Kecuali masa dia demam! Nangis2 tu biasa ler... Tp, tak ler meragam cam sebelum ini!

Malam tadi ummi ada berbincang dengan ayah Husna tetang hal ini. Ayah Husna pun perasa benda yang sama! Masa ayah bawa di pergi TESCO, Husna langsung tak meragam seperti selalu. Kalo biasanya kita kena ikut kata dia. Kalo dia kata nak jalan2 jalan ler... Ini semalam, dia boleh duduk kat troli barang tu, dari mula sampai nak balik! Magic sungguh! Boleh dengar kata... Dan paling best...dia boleh tido dengan sendirinya tanpa susu dan di popok! Sangat2 magic!

Adoi hai Husna...Ummi minta maaf... Ummi masih belum boleh dok di rumah sepenuh masa! Ummi masih ada tanggungjawab untuk membayar hutang PTPTN yang masih banyak tertunggak! Itu salah 1 sebab kena ummi belum boleh jaga Husna sepenuh masa! Maafkan ummi sayang! Tapi ummi berjanji, ummi akan cuma beri perhatian yang lebih buat Husna! Ummi cuba yang terbaik untuk mencari kerja yang baru dan hanya 5 hari bekerja sahaja!
Ummi minta maaf yer Husna.....

12 kali peluk cium untuk Husna:

cintaKusayangMu on November 29, 2009 at 3:36 PM said...

mmg la best jd full time housewife..
tp disbbkn tggjwb yg byk xdapat nk turutkn kehendak hati kn kak..xpela sabar byk2...

Jiey^Mien on November 29, 2009 at 3:57 PM said...

jiey pun nak buat benda yang sama utk ian..
tatau la bila mampu.. skrg ni, just enjoy each n every second i have with him..
huhuhuhuhu..
mana la duit berkepuk2 neh.. :P

mama uzma on November 30, 2009 at 8:41 AM said...

sedia maklumkan iena ada taska dan iena biasa berdepan ngan semua ni..anak2 kat taska ni semua baik2 kami jaga tapi kadang2 bila parents duk ngadu anak wat perangai..x nak mkn...merengek dorang dah nak angin2..nak ngadu2..maff ye klu iena kata..

x terpikir ke parents2 ni yg anak tu saje wat mcm tu tuk minta di beri perhatian...ini trus2 nak salahkan anak..bagus la bila awk dah pahamkan...

mcm iena sendiri..uzma sentiasa ngan iena tapi iena byk tumpukan pada anak2 lain..bila uzma duk meragam iena tau yg uzma jeles..minta iena tumpukan kat dia plak...hihii..itulah anakkan...

Ibu Double Q on November 30, 2009 at 12:27 PM said...

betoi tu ummi.. kadang2 anak kite ni sengaja curik perhatian.. kiter terlalu sibuk.. balik keje pulak dah penat.. bile mase kite betoi2 kosentrate pada anak? tu la sbbnyer die meragam, menangis tanpa sebab..
saye pon punyer perasaan sama mcm ummi.. sbb sya pon bekerja.. sya waktu senggang saya cuba sehabis mungkin spent time together ngan anak.. anak2 sekarang ni dah bijak..
go go ummi..
insyaallah.. rezeki tu ade cuma tatau bile..

zety on November 30, 2009 at 1:07 PM said...

insyaAllah bile tibe masenye nnt kite blh jd SAHM :)

Unknown on November 30, 2009 at 2:05 PM said...

leen faham sangat perasaan liana ni... tak apa, yang penting root of all problem sudah dikenalpasti. itu yang paling penting dalam parenting. kerja atau tak, itu bukan masalahnya. life kita semua berbeza tanggungjawab dan kehendak, kan? jadi jangan fret sebab liana bekerja. bagi leen, once dapat identify masalah utama itu sudah cukup baik. daripada kita linger around dengan masalah tapi tak tahu apa sebab and things pulak getting worse. lebih menensenkan. bukan? btw, now liana just pay attention to her. masa leen kerja dulu, leen selalu abaikan chores rumah masa balqis jaga (tidak tidur) dan cari waktu lain utk chores. dengan itu dia tidak rasa kita abaikan dia. biarlah kerja kita berkepuk2 dan orang geleng kepala tengok, asalkan anak kita happy dengan kita dan husband... :) jangan sedih ya.. mana tahu, Allah dah siapkan untuk liana sesuatu yang lebih bestttt.. haaa... hehe. Insya-Allah! gambatte ummi...

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 2:38 PM said...

Qis...

Kita kena ler menurut perintah kan... Tanggungjawab tu beso...hehehehe

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 2:39 PM said...

Jiey...

Entah ler jiey...puas pikir..bila ler boleh dapat durian runtuh nie... hehehehehe

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 2:51 PM said...

Iena...

Betul.. Cuma Iena bayangkan...kat Taska boleh ikat rambut. Siap dandan lagi! Kat rumah...jangan harap ler! Kalo dapat pakaikan baju dan pampers tu dah cukup bagus! Tak usah berangan nak ikat / sikat rambut!

Dah lama perasan benda nie... Tp, fikir tiap2 balik kerja kita berikan dia perhatian... Tu yg rasa tak mungkin kot!

Tp, bila dah dudk beberapa hari dengan Husna...baru faham :_

Tq dear...

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 2:55 PM said...

Mona...

Tu ler... Cam sekarang ni lagi ler...ayah Husna sibuk dengan projek pindah opis dia tu! Tiap2 hari balik lewat dan sampai rumah pun dah malam! tu yang dia memberontak tu kot! Tp, hari minggu ummi cuma habiskan waktu dengan dia...

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 2:58 PM said...

Zety...

hehehe... InsyaAllah...

Liana Manjaku on November 30, 2009 at 3:04 PM said...

Leen...

Amin...mudah-mudahan... Buat masa ni memang kena pandai bahagikan masa sangat2!

Wan Nur HusnaWan Nur Husna

Husna yang comel
 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez