Wednesday, November 25, 2009

::. Husna Demam .::

Salam....
Hari ini ummi pergi kerja dengan hati dan perasaan di rumah...
Ummi risau dengan keadaan Husna.
Semalam, masa ummi ambil Husna di Taska...
Badan Husna suam2 kuku! Macam agak2 panas ler gitu!
Ummi tanya Husna, sayang demam ker... Dia senyum jer...
Dan memang dia tak meragam langsung...
Bila dah lepas Isyak tu...ummi pegang kaki Husna semakin panas.
Nak bagi ubat demam, tp ubat tu ummi ambil di KBMC masa bulan 6.
Huis! Tak berani ummi nak bagi.
Dah lama sangat. So, suruh ayah beli ubat demam kat kedai bawah.
Ala...ubat sirap tu...
Menangis-nangis anak ummi tu bila makan ubat...
Tak sampai 10 minit dia makan ubat, terus tertido....
Ummi ingat, dia akan tido lena sampai ke pagi...
Ummi angkat nak bawa ke bilik.
Sampai bilik jer, terus dia bangun dan cakap...betul..betul..betul...
Sudahnya dia berjaga sampai ler pukul 12++
Masa ni ayah yang jaga dia...
Ummi dah tertido, dan tak sedar pukul berapa Husna tido!
Sedap2 pukul 3++ gitu, terus ummi angat Husna tido kat katil...
Pukul 4 pg Husna bangun dan ajak ummi tengok betul..betul..betul...
waaaaaaa..... Ummi ngantuk ler sayang....
Malas nak dengar dia nangis, ummi bawa dia gi ruang tamu dan buka cite betul..betul...
Ummi terlelap sekejap, tetiba... Husna kata mi... nyak..nyak...
Ummi tak tau apa tu...nyak..nyak...
Tp, ummi agak dia nak cite Barney go to zoo...
Ummi tanya, barney? Pergi zoo?
Husna jawab...nyak... huhuhuhu....
Ummi tunjuk CD barney... Husna angguk! Dia layan Barney pulak.
Tak sampai 5 min...mi...miau..miau...
huhuhu.... Sampai nak dekat kol 5++ dah tak larat dah!
Ayah pula jaga! Yang bestnya...bila ayah jaga Husna boleh tido pulak tu!
Masa nak gi kerja Husna girang jer...
Tak ada tanda2 dia demam!
Tp, badan dia still rasa panas2 sikit!
Tak sabarnya nak balik...nak tengok Husna nie....


2 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on November 26, 2009 at 12:15 AM said...

Husna.. Get well soon!
Ian pun tak sehat..
=(

Nana on November 26, 2009 at 8:07 AM said...

ala cayang husna..cepat baik ye..esk dah nk raya ni.

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez