Monday, November 16, 2009

::. Tabik ler..::

Salam....
Tabik? Tabik apanyer yer? huhuhu...
Tak de tajuk kot! hahahaha....
Korang tau kan, ayah Husna sekarang kerna kerja 7 hari seminggu sampai Jan 2010!
So, memang setiap Sabtu & Ahad tu ummi akan berdua ler dengan Husna....
Serius ummi nak cite nie.... Bila dok berdua jer dengan Husna ummi lagi buzy!
Buzy melayan anak dara yang sorang nie!
Nampaknya cadangan ummi nak beli TV ke-2 cam jadi jer....
Coz, semalam jer... tau tak berapa kali Husna ulang tayang cerita GENG tu?
7 x tau! Dari kol 7.30 pg sampai ke kol 9.00 mlm...
Tu jer lah dia ulang2nya!
Bila ummi tengok cite lain jer... jap..jap... Ummi... Betul..betul...
Ummi...katak..katak... huhuhu
Bila seharian dok rumah nie...Ummi memang TABIK ler pada surirumah sepenuh masa nie...
Mereka dapat melayan kerenah anak2 dengan sabar... mengemas rumah, memasak dsb...
Cam ner lah mereka buat yer....
Pastu ke-2 ummi TABIK juga kat ibu2 yang bekerja dan surirumah setiap minggu tanpa ditemani suami!
Penat wey...Buat kerja sorang2...Rasa tak terkejar semua benda nak buat!
Termasuk ler Emak (nenek Husna) ummi!
Sebab emak ummi dulu pun kerja gak!
Tp, kalo nak tau...rumah kami sentiasa bersih!
Makanan kami sentiasa terjaga.... Tetiba terfikir...
Cam ner lah emak buat dulu yer.... Teringin nak buat cam tu!
Nampaknya...Ummi masih belum sempurna...
Masih belum reti nak bahagiakan masa. Cam ner yer nak belajar pengurusan masa yang betul? Tolong ler ajar ummi :)


6 kali peluk cium untuk Husna:

::Leily | Ummi Alya Husna:: on November 18, 2009 at 9:57 AM said...

heheheh.. ni kes berebut tv la ni..
same le kite, sebuk manjang nk suh psg cd katooon.. bosan benor 2,3 x ulang! aduhai... sabo je la..
sy pon time management failed!!!

Afne on November 18, 2009 at 10:37 AM said...

hana skrg dh jarang layan dvd tp still kena beralah sbb hana suka tgk disnep channel.

kimm, senasib la kita duk rmh je weekend. dh biasa dh sampai kan cuti ke tak cuti ke sama jeeeeeee

Manjakusayang on November 18, 2009 at 12:33 PM said...

Kak Leily...
tu ler... Yg best tu...dia boleh tido2 ayam tu! Bila dengar je kita tukar lain...boleh bangun. Sambil cakap...betul..betul... huhuhu... o...ada gak yg senasib yer...

Manjakusayang on November 18, 2009 at 12:36 PM said...

Afne... Kena lah mengalah yer... Sib baik kat rumah tak ada Astro! Tp, kimm tak reti drive. Nak gi mana2 pun susah sikit! Tu yg kasihan kat budak kecil nie...

hazlina on November 18, 2009 at 2:39 PM said...

salam kenalan..
blog yg sgt best
jemputla ke blog sy n jgn sgn2 to be my follower..;)

rosmona on November 18, 2009 at 5:54 PM said...

ummi, praktis make perfect.. usaha lagi..

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez