Thursday, March 11, 2010

SPM

Salam...
Hari ni tentu ramai yang dah tau keputusan adik2, anak2 sauda, anak dan kaum sahabat handai...
Tahniah ler ummi ucapkan pada yang berjaya.
Yang kurang berjaya tu... Jangan sedih.
Mungkin masih ada peluang lagi...siapa tau kan?
Adik ummi pun ambil result SPM hari...
Cukup ler ummi katakan...syukur atas kejayaan dia...
Ummi tumpang gembira...
Sebenarnya ummi nak mengimbau 13 tahun dulu!
ummi pernah duduk dalam situasi ini!
Tp, berbeza... Dan sampai hari ini ummi fiki kenapa ummi tak gi ambil result yer? huhuhu
Masa result keluar... ummi kat kampung.
Ummi telefon ayah angkat ummi Cikgu Mohammad Mahadi yang merangkap Pengetua sementara :)
Ops lupa...sekolah ummi dulu...setiap pelajar ada ayah dan ibu angkat masing2 tau!
Bila dia tau jer ummi telefon...tau tak apa dia cakap?
"awak Norliana...kan saya dah pesan... belajar..belajar... Tp, awak main2! Awak tau tak, malu saya sebagai bapa angkat awak!"
Ummi dah menangis masa tu!
Pastu ummi tanya dia... Cikgu...saya dapat berapa?
Dia cakap "Awak tak lulus!"
"Semuanya gagal kecuali BM!"
Lagiler..air mata ummi mencurah2 keluar.
Menangis meratapi keputusan yang teruk dan masa depan yang gelap.
Pastu ummi pun cakap...
"tak per lah cikgu... minggu depan saya balik, baru saya jumpa cikgu!"
Nak cakap apa...kan dah nasib...
TAPI... Norliana< Tahniah, awak dapat pankat 1!
Semakin kuat ummi menangis coz terkena dengan cikgu tu!
Ummi tak ambil result sendiri.
Tp, abah ummi yang ambil kat sekolah.
Bila dapat tau jer...ummi dapat pangkat 1...
esokkan baru ummi balik rumah... 
Itu ler kenangan SPM ummi...

1 kali peluk cium untuk Husna:

mama_umar on March 12, 2010 at 10:42 AM said...

heheheh,pandai cikgu tu kenekan kimm,xpelah..setiap org ade kngn masing2kan,senyum sorg2 bile kenang balik dan igt debar nk amik result =)

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez