Thursday, February 25, 2010

::< Amboi... Cantik mata! >::

Salam...

Rentetan dari cerita ummi tentang FB...
Ummi rasa usaha ummi berhasil untuk mencari kawan2 lama ummi.
Ummi gembira walaupun ada yang tak kenal ummi.
Tapi...ummi tetap kenal dan ingat nama mereka...
Coz, masa sekolah ummi bukanler seorang yang cantik dan pandai...
Ummi hanya ler seorang budak perempuan yang comot dan tak menarik perhatian mana2 pelajar lelaki dan perempuan :)
Itu ler ummi. Tp, ummi sering kali menjadi perhatian guru2
kerana ummi ringan tulang... Eh? iyer ker? hehehe...
Ummi pun tak tau ler kenapa...
Sampaikan ada ustaz dan isterinya jadikan ummi sebagai adik angkat mereka.
Tp, sampai sekarang ummi masih belum jumpa di mana mereka.
Last sekali ummi dapat tahu mereka sekeluarga di Terengganu!
Tp, terengganu tu bukannya kecil... iyer dok? :)

Ok.... Setakad ni ummi dah jumpa kembali 2 orang cikgu yang banyak berjasa pada ummi.
Sorang cikgu Zaidah masa ummi Tinggkatan 6.
Dan antara yang paling ummi cari cikgu Ismail.
Tau kenapa?
Cikgu ni memang terkenal dengan garangnya...
ke mana2 dia jalan dengan rotannya!
Kalo dia lempang budak.. terpusing ummi cakap!
Tp, ummi suka cikgu nie... hehehe
Coz... cikgu banyak membantu ummi dalam matematik.
Kerana dia ummi lulus dengan kreadit matametik! :)
Tau tak apa hukuman jika kami sekelas buat silap dalam matematik?
1 salah... 1 rotan!
Paling banyak ummi pernah kena 60 kali!
60 kali ni bukan sekali buat... boleh hutang2...
Yang ni masa test... soalan 20 jer... tp perjanjian..
1 salah... 10 rotan!
Seminggu tangan ummi bengkak tau!
TETAPI... Ummi tak cakap pun dengan mak dan abah...
Coz, memang salah ummi...
Tp, hasilnya... kami lulus matematik...

Hasil dari pertemuan ummi dengan kawan2 sekolah...
ummi dapat no phone cikgu Ismail nie...
dan dengan tak malunya ummi SMS tanya dia...
hehehe....
Dan cikgu Ismail telefon ummi...
Masa dengar suara dia tu.... Ya Allah...
ummi rasa macam terpaku...
Suara dia tak berubah sejak 13 tahun yang lalu!
InsyaAllah... kalo dia ke KL kami akan berjumpa...
Harap2 ada lah peluangnya nanti



3 kali peluk cium untuk Husna:

zureen @ mama on February 25, 2010 at 11:20 AM said...

Seronok kan bila berpeluang bertemu cikgu2 dan teman2 sekolah lama..

zai@umiaiman on February 25, 2010 at 11:41 AM said...

FB byk menemukan shbt n kenalan lama,
hmmm beza kan budak sekolah dulu ngn skrg..

mama_umar on February 25, 2010 at 9:40 PM said...

mmg sonok klu jmpe cikgu2 kite dulu..ade yg cikgu tegur anak murid dulu tau,hahahah,kite la tu

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez