Tuesday, February 23, 2010

::< 23 Bulan >::

Salam...

Alhamdulillah...
Anak ummi dah pun masuk 23 bulan...
LAgi sebulan ajer... Husna akan genab 2 tahun...
Anak kecil ini semakin petah bercakap dan bermain...
Bila ditengah malam... ummi terjaga ummi rindu nak tengok dia gelak2 dan gurau2!
walaupun ummi suka marah2 dia... tp, ummi sayang sangat kat Husna.
Bagi ummi marah tanda sayang dan mengajar...
Bukan selalu kita boleh memanjakan anak kan?
Ada time kena gak marah dan cubit2 sayang... hehehe
Apa yang merungsingkan ummi kan...
Sejak seminggu yang lalu...
Husna kerap ceri-beri ler...
Bila ummi bagi ubat...ok ler... Pastu datang balik...
Kalo masa Husna baby lagi..memang bila nak bertukar bulan jer...
Husna kerap ceri-beri...
Tp, dah ok sejak dia masuk 1++..
Bila dia nak masuk 2 tahun nie perkara yang sama gak berulang lagi...
Ada ker budak dah 2 tahun masih cam tu yer?
Ada sesiapa boleh beri nasihat tak?
Ummi dah bawa ke klinik...
Doktor kata angin dalam perut dia...
So..tindakan ummi sekarang just pastikan perut dia tak terdedah sangat dengan angin dan sapu minyak yu yi ajer...
Selain tu, bila masak..ummi letak sikit halia + bawang putih...
Kawan-kawan... tolong ummi yer...

6 kali peluk cium untuk Husna:

hanafi abdullah on February 23, 2010 at 11:50 AM said...

Salam penuh ceria,

Budak-budak memang macam tu.Harap bersabar dengan karenah dan masalah mereka.

Manjakusayang on February 23, 2010 at 12:12 PM said...

Wa'alaikum salam,

time kasih...
InsyaAllah...setiap ibu tu penuh dengan kesabaran :) walopun kadang2 terbabas gak ...

mama_umar on February 23, 2010 at 5:24 PM said...

kimm,Umar pon aritu camtu gak nk msk 2thn tu,siap muntah2 bagai..dahla mase tu kite nk banak,mayb peralihan bulan kot..makesure bg husna minum glucos supaye tenaga die cover balik sbb ceri beri tu..insyaAllah xde ape2 k..

Manjakusayang on February 23, 2010 at 6:09 PM said...

o...maknanya memang ada ler peralihan bulan tu yer... Memang risau sangat2. Pasal minum air...Alhamdulillah setakad ni dia memang kuat minum air... :)

Nana on February 23, 2010 at 10:43 PM said...

kita pun selalu marah damia...hehe..mana bole manja2 sgt nak2 kita je yg jaga dia kan...kena garang baru dia dengar cakap, balik ayah dia..hancus...manja kan sgt ank..yela jrg jumpe kan

damia xde plak masalah ceri beri cumanye klw salah mkn je dia gitu.

Manjakusayang on February 25, 2010 at 12:43 AM said...

tu ler nana... bukan niat nak dera. Tp, bila dah marah tu...aduh...menyesal kat hati!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez