Monday, June 15, 2009

::. Bagan Lalang .::

Salam....
HA...Pagi tadi ummi dah janji nak citer kat korang kan....
Ini ler aktiviti ummi masa hari sabtu lepas!
Korang pernah tak gi Bagan Lalang kat Sepang?
Best tau tempat tu!
Tp, pantainya...teramat ler jauh!
Terutama bila air surut!
Kami terpaksa berjalan sejauh 500 m - 800 m untuk sampai ke pantai!
Budak kecil tu pun jalan kaki tau!
Terkedek-kedek dia jalan!
hehehe...Senaman yer cayang!
Meh...layan gambar yer...

Benonya ummi belum pernah bawa husna gi mandi kolam ker...
MAin kolam ker... air ker... apa-apa ler...
Kecuali mandi jer!
So, teruja ler anak dara ku itu!

Budak yang rasa pelik bila kaki dia basah dan keliling dia ada air!

Tengok tu...gembira sungguh


Bila Husna tengok makin banyak air....
Dia takut ler pulak! hehehe



Ini buka semasa di darat yer...
Sepanjang kami berjalan untuk ke pantai, kami akan lalui kawasan berpasir dan berair!



MAsuk Air lagi....
Seronok betul tau!


Kepelikkan melanda lagi di wajah budak kecil nie!

Nak jalan pun tak larat...
Coz, kaki berat bila dah masuk air...




KAwasan berpasir lagi....
Tu ler ahli rombongan Cik Husna...
Yang kecil2 tu...sepupu dia jer...
Tengok tu...Dia pun nak lari juga!
Bila dah dapat air....
Suka beno dia main air!
Itu ler Husna....
Sampai kat rumah, dalam baldi pun boleh main air!

Ni...masa dia terminum air laut tu!
Dengan tak sengaja dia terjatuh dan terminum ler air laut yg masin tu...
Sian anak ummi...


hehehe....Bestnya....


Ini sepupu Husna...
Anak kepada akak ayah Husna....



Tengok tangan dia tu!
Best kan...dia main....



MAri kita berenang-renang....
Ummi...best berenang!
Ayah pegang Husna....


Apa ler yang dia orang bisik kan tu....
4 Bersaudara....
Bulan depan akan jadi 5 bersaudara....
Lepas kami mandi-manda...kami makan di seafood restorant Seaview...
Gambar tak de lah pulak!
Lupa ler....Dah habis baru hubby cakap! huhuhu...
Menu kami.....
NAsi putih, Kerapu 3 rasa, siakap stem, kepah berlada, kembung bakar, ketam rebus, sayur campur dan kailan ikan masin.
Menu untuk 7 orang....
Tau tak berapa?
HAnya RM 140.00 jer....
Ok...sambung citer lain pulak yer.....



8 kali peluk cium untuk Husna:

Nana on June 15, 2009 at 6:39 PM said...

wah beznye g jenjalan.xpenah lg g bagan lalang.wah kira murah gak la 7 org mkn RM140.seafood fresh2 sodapnye..

Jiey^Mien on June 15, 2009 at 10:52 PM said...

bestnya husna main air.. kalo ian, sure terjerit2 takut sejuk.. masa bawak dia mandi laut kat langkawi dulu, meraung-raung nangis.. =)

Liana on June 16, 2009 at 8:27 AM said...

Nana...memang best giler... Murah kan? Sedap tau! Ikan dia rasa sedapppp...sangat!

Jiey....Nanti bila Ian dah beso sikit mesti dia pun suka main air...

Ayu Jaffar on June 16, 2009 at 1:06 PM said...

bestnya husna main air... tak geli ke pijak pasir2 tu :p

Liana on June 16, 2009 at 3:36 PM said...

KAk Ayu, mulanya Husna rasa pelik juga! Dia pijak pelan2. Cam pijak per jer...Tp, bila dah 3 @ 4 langkah...dia ok jer...

zieha on June 16, 2009 at 7:02 PM said...

penah k.zieha datang ke sana lebih kurang 18 tahun yg lepas..hik3x..mesti byk perubahan tu...:P

mamafif on June 17, 2009 at 1:34 PM said...

kiterpun ke bgan lalang sabtu lepas..tp tgh mlm..blik ahad pg...hehehehehee

zureen @ mama on June 17, 2009 at 6:45 PM said...

Teringin jugak nak kesana..

Dengar kata mkn seafood kat sana pun agak sedap ..betul ke??

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez