Wednesday, June 17, 2009

::. Di Tipu Ke? .::

Salam,
Apa pendapat korang dengan tajuk di atas?
Susah ummi nak terangkan!
Ker...ummi masih simpati?
Adoi...pening kepala ler....
Semalam petang ummi balik naik teksi.
5 - 10 min ummi tunggu teksi dekat depan office...
Berhenti ler 1 teksi...india....
Masa dalam teksi tu...
Tetiba dia cakap :
" KAk terima kasih kerana menggunakan perkhidmatan teksi saya"
Dalam hati ummi :
"His! Bagusnya services!"
Driver teksi tu cakap semula :
"Selepas 36 hari, ini hari pertama saya bawa teksi semula!"
Ummi pun gatal2 ler jadi peramah :
"Kenapa pulak?"
Dia cakap lagi....
"Akak tak de kenal saya ker?"
Dia cakap sambil tunjuk muka dia kat cermin!
Ummi memang tak perasan pun rupa dia!
Dia pun mula cerita....
36 hari lepas, dia di samun oleh 3 indonesia.
Dia di tetak di tangan dan kepala.
Dia juga dapat menangkap 1 orang indonesia yg menyamun dia!
Katanya berita dia nie ada di muatkan dalam surat khabar dan tv!
Pastu dia citer juga!
Bila dia check out jer dr hospital pukul 1++ tadi...
terus balik rumah!
Dapat jumpa anak2 dia....
Anak dia ada 3 orang... Paling kecil umur 1 1/2 tahun.
Anak dia cakap! appa...saya lapar...
Dia tanya anak dia tak makan ker?
anak dia jawab, tadi sudah makan....
MAk masak megi!
Dia tanya lagi...mengapa makan megi?
pergi panggil emak...
ISteri dia datang....ISteri dia ajak dia ke dapur!
Di dapur isteri dia tunjuk peti air, tong beras...semuanya sudah kosong!
So, dia terus rasa sedih dan keluar rumah!
Pergi ambil teksi dan bawa!
Kira ummi ler pelanggan pertama dia hari semalam!
Bila dengar cerita dia....
Dalam kepala ummi dah fikir macam2
Nak belikan dia beras sikit, kentang dan telur!
Ataupun balance duit tambang teksi dr office ummi ke rumah...
Biasanya antara RM 11 ++ ke 15 ++
Tapi, jarang ler sampai RM 15!
Ummi mula rasa kasihan benarnya.
Kasihan dengan nasib anak2 dia yg 3 orang tu!
BAyangkan 5 hari cuma makan, megi dan roti jer!
Bila nak dekat dengan rumah! Ummi tengok meter teksi!
Mak! Terkejut berok ummi!
Tau tak berapa tambang ummi?
RM 19.60 tidak termasuk tol RM 1.00
Gilernya laju meter dia!
So, ummi terasa tertipu sangat2!
Terus tak jadi ummi nak bagi di barang makanan!
Apapun jadi kan ler tauladan dengan cerita ummi nie yer...
Kadang2 kita tak boleh simpati sangat2 kat orang!
NAnti kita juga yang terkena!
hehehehe

5 kali peluk cium untuk Husna:

~Atie+Farid~ on June 17, 2009 at 4:09 PM said...

kim......sah2 kene tipu la tu...agaknye india tu saje crite nak tarik simpati........

nasib baik kim tak di ape2kan..bahaya tau mcm ni

SyaNa on June 17, 2009 at 7:25 PM said...

baik kimmi jgn caye sgt ngan org
zaman skrg ni kite kena kejam sket sbb org suke amik kesempatan

cintaKusayangMu on June 17, 2009 at 9:17 PM said...

aik kak..slalunye brape kena teksi??xkn smpi 19 lbh kot...nmpk nau auta keling...nyampah tau...

Jiey^Mien on June 17, 2009 at 11:35 PM said...

adoyaii..
macam2 cara org skrg nih carik duit kan?

Liana on June 18, 2009 at 9:19 AM said...

Atie,
tak pasti ler pulak. tu ler...mungkin tengah musim kot.

syana,
tu ler syana. kadang2 niat nak buat baik, tp orang sering ambil kesempatan kan!

Mummy Qis,
Selalu paling sikit sampai rumah termasuk tol RM11. Tu ler...dah dekat rumah baru perasan meter dia tu!

Jiey,
Tu ler jiey. Geliga kan otak dia orang ni nak cari duit!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez