Wednesday, May 20, 2009

::. JIRAN .::

Salam,
Pagi tadi masa tengah siap2 nak gi kerja...sambil2 tu...
dengar MHI kat TV 3 tu!
Topik pagi nie....Best sesangat!
Jiran!
Bila dengar pemanggil2 tu bercerita tentang jiran meraka...
ummi....teringing gak!
Tp, idak ler mampu nak telepon TV3...
Nanti glamor pulak! hahahaha....
Ummi sekeluarga tinggal kat apartment.
So, 1 floor tu adalah jiran ummi.
Tp, secara jujurnya ummi memang tak kenal benar jiran2 ummi.
Bukan tak nak kenal...tp, memang jarang berjumpa ler...
Ok, ummi citer jiran depan rumah ummi.
Ummi tak tau pun nama dia.
Kalo tak silap dulu, dia ada cakap panggil dia kak Sal.
Tp, tak tau ler betul ke tak! hehehe
Ada 2 anak lelaki.
Anak yang sulung tu, pantang nampak kami berdua!
Memang peramah giler ler...
Seronok cakap dengan dia!
Kalo jumpa jer...mesti dia nak datang rumah!
hehehe...Dia suka main dengan mainan Husna!
Keluarga nie...suami isteri bekerja.
Kebarangkalian untuk berjumpa....
Rasanya sebulan sekali kot!
Sampaikan ummi mengandungkan Husna pun dia tak tau tau!
Yg lawaknya...hubby dia cakap :
"Eh, bila nya mengandung?"
hehehe...
Itu ler jiran sebelah depan rumah ummi....
Jiran depan sebelah kanan pulak...
Tak dapat dipastikan statusnya!
Macam Chipsmore!
Kejap ada kejap tak ada!
Dulu yang duduk suami isteri baru berkawin kot!
PAstu dah lama tak nampak!
Jiran sebelah ummi...India...
Pernah ler terserempak beberapa kali...
Tak tau juga siapa nama dia!
Kerja apa pun ummi tak tau!
Tp, kadang2 dia balik tengah malam!
Pastu gemar ler buka lagu2 hindustan kuat2
Sampai boleh ler kami nie dengar...
Haru betul kan!
Jiran sebelah kiri...anak2 dara.
Tak tau duduk berapa orang 1 rumah.
Selalu lah juga jumpa.
Tp, tak pernah nak senyum pun!
Husna jer yang selalu senyum kat dia...
Suka sangat, bila balik dok main2 depan rumah dia! hehehe
1 lagi, jiran ummi yang nie...suka masak megi dan bakar ikan!
Bila dia bakar ikan...adoi...lapornya!
hehehe
Sorang lagi jiran ummi yang ummi tahu....
Ina naim....
Kenal tak siapa dia nie!
Kalo tak kenal...tak tau ler...
hehehe
Ummi tak pernah cakap2 dengan dia!
Senyum ada ler sekali dua!
Kalo dengan suami dia ada lah juga tegur2.
Coz, Husna dengan anak dia kan sebaya!
Life dia pun ummi tak tau sangat!
Depan rumah Ina naim nie dulu bangladesh yang duduk!
Bila ummi balik kerja tu....
Selalu sangat tersaing dengan mereka2 nie masa naik lif.
Ya Allah...Tak tahannya.....
Tp, sekarang tak dapat diketahui statusnya!
Sama ada masih di situ ataupun tidak!
Sebelah rumah bangladesh nie....
PAsangan suami isteri bangsa cina.
Tinggal berdua jer!
Memang dah tua sangat!
Suka beli air mineral kat bawah!
Mereka nie still macam orang baru bercinta jer...
Jalan2 mesti pegang tangan!
Pernah gak ler ummi berbual dengan dia!
Kadang2 hari minggu ada gak ler...anak2 dia orang datang!
Tp, ummi dah lama tak nampak mereka la nie...
Kesimpulan yang dapat ummi buat...
Ummi memang tak kenal benar dengan jiran2 ummi!
HArap2 bila dah ada rumah sendiri nanti....
Ummi dapat ler kenal2 jiran2 ummi!
InsyaAllah....


8 kali peluk cium untuk Husna:

Jiey^Mien on May 20, 2009 at 2:36 PM said...

Dashyat kat? Mmg tak kenal jiran dh kita skrg ni.. Ms jiey bujang2 dok apartment dulu pun tak kenal jiran gak.. Kat umah skrg ni jiran2 ok la.. selalu buat bbq n mkn2 berjemaah.. So ada la chance kenal.. Tp jiey pn tak sempat nk borak2 beria.. Selalu gi keje pg blk mlm.. :P

Liana on May 20, 2009 at 3:09 PM said...

Jiey...
hehehe...betul! Dah dekat 10 ummi dok KL nie...dasyat sungguh! Menag tak kenal jiran! Seronoknya siap ada bbq...

~Atie+Farid~ on May 20, 2009 at 3:10 PM said...

wah...bejiran ngan INA NAIM....arties glemer tu...hehehee

okla jiran2 ummi tu...jgn jd mcm jiran2 umah atie..sumenye bz bodi!

cintaKusayangMu on May 20, 2009 at 4:02 PM said...

k.kimm...dasatnye...susah gak kn klu xknl jiran2 sendiri ni...
wah...berjiran ngn penyanyi guhpenye..
leh la dtg umah akk mnta autograf..heheh

Liana on May 20, 2009 at 6:18 PM said...

Atie,
hehehe...susah nak jumpa dia! Tu ler...boring gak kan kalo jiran2 yang buzybodi nie...

Qis,
Datang ghuma? huhuhu...tak ler...hehehe...Gi ler umah dia, boleh minta atograp! Hubby dia pun boleh minta sekali!

ku tak sempurna on May 20, 2009 at 10:30 PM said...

hah?
ina naim tu...

hikhikhik...

tp hidup kat kl ni mmg camtu..
jiran semua busy.. susah nak kenal.. tp susah gak camtu..
klu ada apa2 jiranla yg paling dekat dgn kita..

sesekali kena ambik tahu juga.. kena kenal2 juga :D

zureen @ mama on May 21, 2009 at 11:40 AM said...

Nasib baik zureen dpt jiran yg baik2 setakat ni..(selalu buat aktiviti tukar2 pinggan ni..syokk)

Liana on May 21, 2009 at 5:24 PM said...

ku tak sempurna..
Iyer Ina Naim...ngaper? hahaha
Betul tu! Tp, nak wat cam ner kan...

Zureen,
Masih ada lagi ker gaya gitu kat kota nie? hehehe...Best kan?

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez