Monday, May 4, 2009

::. 3 Dalam 1 .::

Salam....
Ummi harap semoga sihat....
Hari nie... ada 3 N3 yang ummi nak masukkan....
Malas nak buka N3 banyak2...
hehehe...Benonya buzy sikit nie....
Part 1
Tentu ingat last week, ummi ada cerita berdebar2 hati ni...
Sebenarnya tarikh 29/04/09 tarikh untuk cek keputusan untuk ke interview KPLI.
Siapa yang pernah baca kat FP ummi dulu...
Ummi ada cerita tentang minat ummi untuk jadi cikgu.
Tahun 2009 untuk kali yang ke-6 nya....
Secara rasminya....ummi GAGAL lagi
untuk mendapatkan tempat ke interview KPLI.
Ummi dah berusaha...tp ternyata gagal lagi!
Ummi memang kecewa sangat!
Yg ummi pelik tu, orang yang main2 selalu jer bernasib baik.
Bukan main tuduh2, ramai kawan ummi ambil KPLI bukan sebab minat!
Tp, tak de kerja @ suka2. Dan nasib menyebelahi mereka...
Malas lah nak bebel pas benda nie....
Tahun depan kalo wujud lagi KPLI mohon lagi!
Part II
Ini pulak tentang buah hati ummi....
Gambo nie ummi ambil last week.
Tp, tak sempat nak masukkan.


Suka benar bila ayah dia masukkan dia dalam walker tu!
Dia cam teruja yang teramat sangat ler!
Siap boleh gelak2 lagi!
Yang best tu! Dia buka duduk dalam walker tu!
Tapi berdiri...pastu jalan2...hehehe


Tengok tu muka budak tengah gelak sakan!
Bila ummi keluarkan dari walker tu, dia nak panjat!
Huis, takut ummi.
Last2 cakap kat ayah Husna...suruh simpat walker tu!
Ummi risau dia jatuh jer.
Tp, bila ummi simpan, dia asyid masuk dalam bilik pegang2 walker tu!
hehehe...Nak pukuk ummi ler suruh pasang walker tu!
Part III
N3 yang ke-3 nie pulak, masa hari Sabtu lepas.
Kami keluar lepas Asar...
Gi jumpa supplier untuk ambil barang kat bisnes.
Tak lama sangat jumpa, coz barang tak banyak yang baru!
So, lepas tu kami gi Pasar kat Kampung Baru.
Nak tau apa yang ummi beli?
Selain dr sayur2 untuk stok, ummi beli....
2 kg mempelam dan 2 biji pelam epal!
Sedap giler....
Ha...ha...Apa bisik2 tu!
Jangan pikir bukan2 yer...
Ummi memang minat giler buah2 cam nie.
Biasa kalo gi sini...ini ler buah yang ummi beli!
Lepas jer...gi kampung baru...
kami gi makan2....
Lokasi kami....
Restoran Sambal Hijau, Kampung Sg. Penchala

Ni gambo Husna masa kat sana....



Suka sangat dia main topi ayah dia!
Salah satu sebab ngape dia suka topi tu....
Coz, topi tu ada gambo katak!
hehehe

Nampak tak gambo katak tu?
Itu ler yang dia belek2...
Pastu pakai kat kepala!

Ni gambo Husna yang nak menangis!
Dia nak jalan2.
Bahaya juga nak lepaskan dia.
Coz, restoran nie dekat tepi jalan!


Menu kami malam tu :
Nasi putih
Bawal 3 rasa
Kerabu campur
Tomyam kelapa
Kangkung belacan
Bandung soda
Fresh orange + laici.
Nak tau berapa kami kena bayar ?
Untuk ini semua...hanya RM 32.00 sahaja!
Bagi ummi agak murah ler....
Coz, ada ikan!


Gambo nie sebenarnya Husna tengah tengok kucing yg ayah dia pegang!
Jangan terperanjat kalo ummi cakap Husna suka giler kat kucing....
Pantang tengok kucing, dia menjerit!

Gambo nie tak cantik sangat!
Tak tau cam ne lah nak ambil gambo!
Tp, nak juga letak kat c nie...hehehe
Tu...tengok tu!
Husna nak pegang kucing tu!
Paling dia suka, kalo dapat pegang telingan kucing!
Dia akan tarik telinga orang tu!
Ok ler.... Dah panjang beno nie...
Sambung balik nanti yer....
Bye....

4 kali peluk cium untuk Husna:

mama tisya on May 4, 2009 at 10:26 AM said...

husna nk dk lg dlm walker ke...heheh...husna suka kucing..tisya kalo nmpk kucing kemain lg suka..mcm nk gigit2

Liana on May 4, 2009 at 11:08 AM said...

hehehe...Tu ler kak erryn...dia lupa kot dulu dia pernah dok selalu dalam tu! memang suka giler!

Noy on May 4, 2009 at 11:11 AM said...

KPLI ni aper?sabar jer k..try and try again..

Liana on May 4, 2009 at 2:11 PM said...

Noy,

KPLI tu maksudnya...Kursus Perguruan Lepasan Ijazah. Senang kata nak jadi cikgu ler... hehehe

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez