Tuesday, March 17, 2009

.:: 17 Mac 2008 ::.

Salam.....
Sewaktu, kawan2 baca blog ummi nie...ummi dalam perjalanan balik ke Johor. Kali ni, ummi, ayah dan Husna balik hanya naik bas... Buka apa, nak beri Husna rasa cam ne naik bas... Lagi kalo drive tentu ayah penat. Dah ler..ummi tak pandai drive... So, nak jimatkan tenaga, kami balik naik bas.... Nanti ummi cerita pengalaman pertama Husna di dalam bas....
Sebenarnya, hari ni ummi nak cerita aktiviti ummi pada 17 mac 2008. Dengan perut yg memboyot tu... rumah pun ummi kemas ala kadar jer.... Ummi habis kan masa seharian dengan menonton tv, membaca dan zzzzzzzz.... Apa lagi kalo tak tido kan...hehehehe.....
Barang2 anak ummi semuanya sudah siap awal2 lagi... Semua baju dah basuh...dan simpan baik2... Sambil baring2 nie...Ummi belek2 buku nak cari nama baby.... Untuk pengetahuan semua.... ummi dan ayah belum lagi tau apa nama baby.... Entah ler... tak tau ngapa ummi dan ayah tak siap kan awal2 lagi.... Cam org dulu lak kan... Tp, ayah pernah beri cadangan kat ummi beri nama baby Damia Ulfa. Kadang2 ummi panggil gak baby Damia.... Sampai ler ke malam... RAsa nya nak dekat 20 nama yg ummi catatkan untuk buat pilihan.... Nama HUsna tak de dalam senarai pun.....
Lepas makan malam, sekali lagi ummi dan ayah berbincang tentang nama baby... Sampai sebut nama2 yg kami rasa sesuai...ayah tanya baby... TAk de respon ler... Baby memang sejak dua menjak nie terlebih aktiv... huhuhu... Sampai nak nagis ummi dibuatnya.... Yg paling ummi jeles, Bila baby dah mengeliat ker...menendang ker...bila ayah kata, jangan kuat2 sangat... sian ummi... Terus dia pelan sikit.... Husna memang dengor kata ayah sejak dalam perut.... PAsal nama tadi, Bila ayah tanya...baby... baby nak nama HUSna? Baby terus gerakkan tangan cam mengeliat...dan cam suka sangat kat nama tu... Bila dia mengeliat tu...ummi rasa sakit sangat...Adoi...ummi cakap... Sakit ler sayang...huhuhu.... So, sejak tu... Ayah panggil baby Husna....

0 kali peluk cium untuk Husna:

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez