Monday, March 30, 2009

::. Musim Makan2 Pulak .::

Salam,
Bunyi tajuk cam.... best jer kan.... Makan-makan.... Mesti terbayang makan hidangan yang sedap². Huh...Kat mata ummi pulak, terbayang Nandos.... Cam lama beno tak makan Nandos... Ummi memang giler Nandos... Entah apa ler yg sedapnya tu kan! hehehe....
Ini intro jer... Tak tau nak mulakan cam ner... Sebenarnya ummi nak citer tentang buah hati ummi nie... Husna ler... Sejak seminggu yang lalu, selera Husna bertambah².
Hari jumaat, lepas balik kerja ummi pergi Giant Kota Damansara! Beli susu Husna...hehehe...Boleh ummi terlupa nak beli! Sori yer Husna... Ummi buzy ler... So, dah penat, gi ler makan kat JM Beriani House.... Bila dah malam...yang tinggal hanya Beriani daging... Hu.... Sedihnya... Tp, kami cuba jer lah! Nie first time ummi makan di sini...Sebelum ni lalu jer... Coz, nampak cam mahal jer...hehehe.... Sekali dapat jer Beriani Daging kami...makan tak ingat dunia! Sedaaaaaap sangat! Sampai Husna pun suka makan! Ummi ada belikan Husna KFC. Dia makan sikit jer... Nasi beriani ummi dan ayah gak dia nak! Memang ummi suka ler beriani daging dia...

Ni ler budak yang suka nasi beriani tu! Gambo dia tengah makan, tak dapat nak ambil! Coz, ummi nie bukan pandai ambil gambo! Gegar jer lebih! hehehe....

Hari Ahad, ummi mulakan operasi mengubahsuai kedudukan sofa dan mengemas rumah! Dari pagi sampai ke tengahari mengemas! Adeh! Sakit ler pinggang! Alasan jer tu! hehehe...Tak le masak yer... Ummi pun beri ler cadangan kat ayah Husna.... Abang, jom makan nasi beriani kat Giant! Ummi tak larat ler nak masak! hehehe....Ayah Husna kata...Ok.... Tp, kena ler tunggu Husna bangun! Hisshh...lama giler Husna tido...Sampai dekat kol 2.30 ptg tak bangun! Perut dah berkeroncong! Ummi pun kejut ler...budak tu bangun...hehehe...sowi yer sayang!

Tp, jalan² cari makan kali nie... amat kecewa! Nasi beriani kambing dan ayam yang kami makan, tak sesedap cam beriani daging! Nasinya memang sedap! Tapi kambing dan ayam tu...cam lauk masak kenduri jer... Cuma... Masakkan kenduri katageri A ler... Faham tak agaknya! hehehe... Buat² faham udah le ye!


Baik kan anak ummi. Dok diam jer.... Ni masa belum pergi nie... Tau tak apa yang Husna buat masa nie! Sebenarnya dia dok diam tu ada makna! Dia buka stokin dia tu! hehehe... Husna nie memang tak suka pakai stokin pun! suka buka stokin dan kasut dia! hisshh..hissh....


Ini pulak, gambo budak tengah gelak sambil layan semekot

Untuk makan malam, ummi buat sup sayur campur fishcake. Ala buat simple jer! Janji ada hidangan malam! Yang penting, tak beli...hehehe... Bila Husna nampak jer ummi tengah sejukkan nasi...Dia pun sibuk nak ngendeng! Sibuk dekat² dengan ummi sambil cakap..mam..mam... Cam tau jer ummi nak bagi dia makan! Alhamdulillah...Husna makan dengan banyaknya! Ummi rasa teruja sesangat. Dalam kol 9.30++ gitu... Tetiba, Husna datang dekat ummi sambil bawa bekas biskut! Ummi ingat dia nak buat main! Ummi letak ler tepi... Tetiba dia bunyi... Er..er.. ma..ma... Sambil tunjuk2 bekas biskut yg dia beri tadi! So, ummi ingat apa ler.. Ummi tanya dia...Husna nak biskut ker... Husna jawwab..ma..ma..ma...Ummi pun buka ler tutup tupperware tu! Ambil sekeping biskut dan beri kat dia! Husna ambil..lalu dia masukkan dalam mulut! Makan sikit-sikit! Bila tengok dia makan dengan seleranya...air mata ummi cam nak meleleh! Syahdu sangat rasanya.... Agaknya dah tiba masa Husna makan pulak sekarang! Bersyukur sangat2



Husna yang melayan bluse... sambil makan biskut! Seingat ummi...sejak dia baby... ini ler kali pertama dia makan cam selera sangat! Sesungguhnya ummi hepi sangat... Ummi bersyukur sangat!

7 kali peluk cium untuk Husna:

SyaNa on March 30, 2009 at 8:28 PM said...

lega kan tgk anak mkn byk..
daku ni tgk anak buah selera mkn pn da gumbira ati ku..

baby AF on March 31, 2009 at 8:39 AM said...

sukee ummi, husna dah mamam byk2..
ibu amna doakan husna cihat slalu..n makin berselera mkn masakan yg ummi masak ya..

Liana on March 31, 2009 at 9:07 AM said...

Syana,
memang gumbire selalu hati nie. Rasa cam nak masak jer setiap waktu! hehehe...

Baby AF, Tq ibu amna... ummi memang dah lama menunggu saat-saat Husna makan banyak... Rasa tak sabar jer..hehehe

bOnda on March 31, 2009 at 11:38 PM said...

sukenye dia!! sOnOk tengOk dia mamam biskut.. =)

zureen @ mama on April 1, 2009 at 9:04 AM said...

Seronok bila tengok anak2 selera mkn..

Liana on April 1, 2009 at 9:11 AM said...

Bonda...

Sejak dua menjak nie ler dapat tengok HUsna makan cam tu!

Zureen,
Memang seronok banget!

lyana on April 1, 2009 at 10:00 AM said...

sukenyer husna....seronok kan kimm kalo anak selera makan...ainul skrg suke sgt makan sup kentang..pastu makan scramble egg+tomato+bawang+daun sup cincang...

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez