Tuesday, March 24, 2009

::. Husna Bila Dah Setahun .::

Salam....
Masa ummi menulis kat sini, biasa ler... ummi tengah tak de mood nak kerja! Hari nie pagi2 lagi Bangladesh tu dah buat hal! His....Nasib baik ler ummi ni bulan jutawan, kalo jutawan....ummi dah hanto balik dia orang nie! BO**H Tahap gaban ler dia orang nie! Sombong macam pandai jer.... Ceh!


Ok, kita balik pasal cerita asal...hehehe...Boleh dipanggil cerita ke? Boleh kot! Birthday Husna dah pun berlalu. Alhamdulillah, dah beso anak ummi... Tp, ummi agak terkilan coz tak de sambutan waima kenduri doa selamat untuk Husna! Semuanya kacau bilau... Semuanya tak berjalan dengan lancar seperti yg ummi cadangkan. Tp, apapun bersyukur ummi coz anak ummi dah besar... Masa berlalu dengan cepatnya...


Dah genab setahun nie.... Husna :
  • Dah jalan dengan lajunya.... Cam nak berlari pun ada
  • Semakin manja...Ya Allah...Bila nangis...ummi dia cari! Ayah suka nyakat dia, pastu dia nangis2 ala-ala kena dera...Dan cari ummi dia! huhuhu.
  • Tengah malam suka nangis2 pastu tido kat pangku ummi!
  • Dah semakin nak tahu orang buat apa! Kalo ummi memasak tu, dia nak berdokong! Coz, nak tengok apa yg ummi buat! Suka sangat tengok mesin basuh tengah membasuh! huhuhu...Jenuh ler ummi berdiri nak bagi dia tengok!
  • Makan? Alhamdulillah...Husna dah nak makan. Walaupun dalam kuantiti yang amat sedikit (dalam 10 - 15 suap) tp, ummi tetap gembira sangat!
  • Minum? Hehehehe...Husna suka air soya dan vitagen. Air masak pun suka juga. Sampai nangis2 bila tak dapat minum. hehehe...
  • Dah kurang minum susu! Kalau dulu 6 - 8 oz dia boleh habis. Sekarang buat 8 oz dia minum 4 oz jer...
  • Dah faham kalau orang marah dia. Cakap kuat sikit pun dah nangis! Gembeng Husna nie!
  • Husna pandai bawa diri... Main sorang2 tak kacau ummi dan ayah..
  • Dah pandai turun katil sendiri! Ummi takut gak, kalo dia tersalah pijak!
  • Gigi Husna masih 2 batang! Tp, ada gak ler dah nampak putih2 kat gusi Husna... Mungkin sebulan dua lagi tumbuh ler...
  • Dah pandai bebel-bebel...babababa...mamamama.... Ummi tengok dia kalo nak makan ke, nak susu ke...dia bunyi mamamama...
  • Dah pandai panggil ayah... Tp, hanya bunyi...yah....huhuhu...Bila ler Husna nak panggil ummi...
  • Saiz kasut.... Saiz 4 yer kawan2...hehehehe....
  • Sangat ler suka kat kucing. Pantang nampak kucing, dia akan menjerit dan suka tarik telinga kucing....

Ini ler gambo kek Husna masa di Johor.... Tak jadi nak suruh Husna potong kek coz, Husna tak sihat menjelang birthday dia yg pertama! 18/03/09 tu Husna tak boleh makan atau minum! Bila dia makan atau minum dia muntah balik! Samapai ummi dia beli susu lain! Tak ok jugak! Masa nak suruh dia potong kek tu, memang dia tengah angin giler...Menangis menjerit2. So, tak dapat ambil gambar... InsyaAllah, nanti kita buat lagi yer...sayang....




Ini pulak, gambar Husna yg baru. Cuba teka, apa perbezaan pada muka Husna sekarang.... Hehehehe... Hari Ahad lepas, ummi operasi rambut Husna. Ummi ambil idea dari Syerah mengunting rambut baby Lana. Ternyata berhasil gak akhirnya. Ummi kena potong rambut depan Husna nie, coz panjang sampai menutup mata... Bila dah potong, baru ler nampak comel sangat...hehehe.... Pada Syerah, ummi ucapkan tq banyak2 yer... Gambo masa gunting rambut tak de le ummi ambil! huhuhu... Coz, yg penting dapat potong rambut Husna....

so...sampai di sini dulu yer....Sambung lain masa...

3 kali peluk cium untuk Husna:

zureen @ mama on March 24, 2009 at 11:33 PM said...

Selamat hari lahir untuk Husna..semoga menjadi anak yg solehah dan kebanggaan ibu ayah..(cantiklah kek itu..he3)

Liana on March 25, 2009 at 9:20 AM said...

Zureen....kek bidang terjun tu...Itu ummi dia yg suker...Coz, ummi dia memang peminat Chincan tu! hehehe

rosmona on March 25, 2009 at 11:19 AM said...

HAPPY BIRTHDAY HUSNA SAYANG... SEMOGA MENJADI ANAK YG BIJAK, MENDENGAR KATE IBU BAPA N DIKURNIAKAN KESIHATAN YG BAIK... AMIN..

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez