Thursday, April 30, 2009

::. Bila Husna Demam .::

Salam,
Waktu ummi taib nie...mata nie mengantuk yang teramat sangat!
Huhuhuhu....
Malam tadi Husna demam.
Stat kol 9 lebih gitu dia dah mula buat perangai
Asyid nak melekap jer...
Semua buat tak kena.
Pegang badan dah panas.
So, ayah dan ummi berhempas pulas beri Husna makan ubat!
Budak nie dah ler tak suka makan ubat.
Sekali pancit...selamat...masuk dalam perut.
Kali ke-2...tak sempat masuk betul dah termuntah2
huhuhu....
Last2 ummi ajak tido...
So...bila dia tido..ingatkan dapt ler mengemas rumah!
Rupanya dia tido tak lama!
Ada lah dalam 1 jam! huhuhu....
Kol 10++ dia dah bangun!
Menangis lagi....Adoi...pening gak kepala ummi!
Yang paling ummi takut tu...dia asyid tunjuk2 atas jer!
Siap boleh bye..bye...lagi!
Haip! Dengan sape tu? Budak tengah tak sihat....
Macam2 lah dia nampak kan!
Bila dia tido...ummi pun tido ler sekali...dalam kol 11++ juga baru tido
Kol 1++ dia bangun...
Rasa badan dia tak panas sangat!
Beri susu tak nak...Hala kan kipas kat dia sedap jer dia tido
Kol 2++ dia bangun lagi....
Kali nie...dia mengamuk!
Nak melekap kat ummi jer...
Dia berdiri dah mengigil2....
Ummi dah risau sangat! Coz, HUsna jarang demam!
Ummi ambil keputusan untuk mandikan dia!
Mandi dalam kol 2.30 pg gitu!
Last dia tido kol 5.30pg.
Sekarang nie... ummi dia mengantuk giler kat office!
Dah berapa kali tersengguk-sengguk nak tido!
Adoi lah...mata-mata......
PAgi tadi masa bangun tido...elok jer Husna....
Badan dia dah sejuk, tinggal kepala jer!
Ummi harap Husna cepat sihat yer....




4 kali peluk cium untuk Husna:

zieha on April 30, 2009 at 4:34 PM said...

musim demam nie..sabo je la liana, mudahan2 husna cepat sembuh dan liana kena paksa husna rajin2 mkn ubat ..(nnti cepat baik).myfiras pun on/off gak demam dan batuk..last2 ibunya gak batuk.Sampai skrg tinggal kahak degil yg masih berluasa kt tekakku ini huhuhuhu

zureen @ mama on April 30, 2009 at 6:26 PM said...

Kesiannya Husna..skrg memang musim demam agaknya..Kena selalu perhatikan sbb budak2 ketahanan imun tak kuat sgt..
Makan ubat ye Husna..

mama tisya on May 2, 2009 at 3:15 PM said...

kalo ank demam mak & ayh la paling riso..nk2 mak la kn...yela bdk2 ni kalo demam sian sebab depa kecik lg...kita yg dh beso ni pn kalo demam pn muka letih je apantah lg bdk2...smoga husna cpt baik ye

Liana on May 4, 2009 at 9:16 AM said...

Zieha, zureen & kak erryn...

Tq yer... Husna demam nie memang buat ummi dia tido tak lena! Coz, dia meragam jer... Bayangkan hari Jumaat tu dia nak tido atas pangku ummi dia jer! Bila ummi dia gerak jer...dia bangun, bila letak bawah jer...dia naik balik ke panggu ummi dia! huhuhu...

Husna dah sihat sekarang. Dia demam selepas ambil cucuk lepas 1 tahun hari tu! Pead dia kata memang akan demam selepas seminggu!

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez