Wednesday, April 22, 2009

::. Anakku Bila Ngantuk .::

Salam....
Malam tadi malam yang buzy...
Buzy dengan rumahnya...huhuhu....
Apapun semuanya di dalam kawalan...hehehe
Meh kita layan gambo budak ngantuk!

Sila abaikan seluar Husna dengan baju yang berbelang tu yer....
Semalam memandangkan ummi dia buzy...lepas Husna do..do...
Ummi terus mandikan...Lepas tu ayah dia siapkan dia!
Bila ummi toleh jer...huhuhu....
Sian anakku...Pakai baju lain seluar lain...
Tak per ayah...belajo kan! hehehe...
Budak nie...memang dah mengantuk beno.
Tp, ummi peratikan sekarang nie...Husna memang kuat main!
Susah nak tidokan! huhuhu.... Kena berjam-jam dalam bilik baru ler tertido!
Tengok tu... Tak cukup permainan dia!
Ni harus ummi belikan lagi nie!
Sampaikan serbuk coklat ummi dia pun dia buat main!
Pandai sungguh dia mengorek ummi dia punya almari...
Bijak...bijak....

Husna bermain dengan tak de perasaan! Entah apa lah yang di belek2 tu!
Dia kalo tak mengantuk, jangan harap ler nak golek2 cam tu!

Ni hah! Habis handphone ummi dia!
Sampai nak cakap kena guna lord speaker... Kena cakap kuat2 baru dengar.
Nak beli baru...huhuhu...bujet...bujet....
Nanti ler dulu, sampai dah tak boleh berfungsi baru ler beli baru!
Suka beno dia main2 phone tu!
Bila tertutup jer...cepat2 bangun suruh ummi buka!
Bila ayah nak bukan, dia tak mau!
Saje nak dura ummi dia tu!
hahaha...Macam2 perangai dia sekarang!
Tu tengok ler tu!
Dia masukkan dalam mulut phone ummi dia!
huhuhu..penuh ler ayak lior dia!
Sampai kesudahnya tak juga tido!
Tahan beno mata budak nie.
Bila ummi tengok, jalan jatuh..jalan jatuh...
Dalam kol 10.30 gitu...bawa masuk bilik tutup pintu!
Dia sibuk ketuk2 pintu suruh buka!
Ummi buat tak tau jer...
Habis semua barang2 dalam almari dia keluarkan beri pada ummi!
Pastu ummi buat2 tido...dah akhirnya ummi memang betul2 tido....
PAstu ummi perasa ada orang baring sebelah!
Tp, tak larat buka mata! Bior ler....
Dia golek-golek..... Dia belek perfume ayah dia...
Tetiba senyap!
Ummi malas nak ambil pot!
Dalam kol 11.30...ummi tersedar...eh! dah tido dah budak nie.
Dengan tak de kipasnya, dengan tido kat bawah sama2 ummi dia!
hahaha....ummi pasanga kipas sambung tido!
Kol 1 lebih angkat dia naik katil...dan tido sampai pagi.....
Last2 ummi dia kena gosok baju pagi2






6 kali peluk cium untuk Husna:

ku tak sempurna on April 22, 2009 at 3:21 PM said...

hik hik hik

kesian husna...
ummi biarkan dia tidur sendiri..

haiiipppp... nak kena babap ummi ni... :P

Liana on April 22, 2009 at 3:29 PM said...

hahaha....
Ummi dah nagtuk beno...Dia tak juga nak tido...

zai@umiaiman on April 23, 2009 at 12:19 PM said...

tp ok la, husna pandai bw diri, w/pun tak nak tido lagi tp tak meragam

Liana on April 23, 2009 at 2:52 PM said...

Zai,
Hehehe...Dia tak mengamuk, tapi jalan sikit jatuh...jalan jatuh...cam orang tak larat sangat! Sian ummi dia tengok asyid jatuh jer...

rosmona on April 23, 2009 at 5:21 PM said...

ummi ngan anak same penat kekdahnyer..

Liana on April 24, 2009 at 12:17 AM said...

Mona, tu lah...ummi dia memang penat, dia pulak lately nie...balik taska memang mengantuk jer...

 

ini belog ummi & husna Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez